اجرای طرح تحولی خوانا در بیش از ۲۳۰ مدرسه ابتدایی استان همدان

خدابنده لو از اجرای طرح تحولی خوانا در بیش از ۲۳۰ مدرسه دوره ابتدایی استان خبر داد و گفت: تلفیق مهارت های زندگی هدف طرح خوانا است

«معصومه خدابنده لو» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: طرح خوانا برای تمامی مقاطع دوره ابتدایی متناسب با سن و اهداف برنامه درسی دانش‌آموزان در مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن و نیز مهارت‌های زندگی، جرات‌پذیری، مسوولیت‌پذیری و ادب تدوین شده است.

 

 معاون آموزش ابتدایی استان همدان افزود: هر کدام از مدرس راهبران پس از کسب آموزش های لازم، 70 آموزگار مجری این طرح در مدارس را آموزش خواهند داد.

 

وی خاطر نشان کرد: با اجرای مناسب این بسته تحولی در سال تحصیلی جاری، زمینه بهبود و ارتقاء یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در مهارت های زبانی و آداب و مهارت های زندگی خواهد شد.

 

خدابنده لو افزود:  توجه به اینکه بهترین دوران برای تعمیق و اثربخشی آموزش مهارت های چهارگانه زبانی و زندگی، دوران کودکی است، انتخاب شده تا با اجرای آن علاوه بر پرداختن به دغدغه اساسی موجود که آموزش مهارت های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی، می توان شاهد اجرای یکی از برنامه های سند تحول بنیادین در مدارس نیز بود.

 

وی گفت: بسته تحولی خوانا درصدد است این چهار مهارت پایه را در کودکان تقویت و آنان را برای زندگی اجتماعی آماده کند چرا که دانش آموزان بیش از هر چیز نیاز دارند خوب بخوانند و بنویسند، خوب گوش کنند و خوب صحبت کنند.

 

 

کد خبر 1125666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha