شناسایی ۳۲ فضای مناسب ایجاد اشتغال در آستان مقدس امامزادگان (ع) فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: ۳۲ فضای مناسب برای ایجاد اشتغال در آستان مقدس امامزادگان (ع) و پیرامون بقاع متبرکه فارس شناسایی و احصا شده که با همکاری نهادهای حمایتی، کارآفرینان و راهبران شغلی در اختیار افراد قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (شنبه 20 آذر) در جلسه کارگروه «شمیم خدمت» استان فارس گفت: ۱۹ کارگاه «شمیم خدمت» در استان فارس راه اندازی شده است و از ظرفیت بقاع متبرکه فارس برای ایجاد اشتغال و تولید باید استفاده موثر داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: شرایط حضور کارآفرینان، راهبران شغلی و افراد کم برخوردار و مددجویان نهادهای حمایتی زیر سایه امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه فارس باید فراهم شود تا با توانمندسازی خود برای ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد پایدار برای خانواده خود نیز تلاش کنند.

وی اضافه کرد: از ۱۹ کارگاه «شمیم خدمت» در فارس که با استفاده از فضاهای پیرامونی متعلق به بقاع متبرکه راه اندازی شده اند، ۱۲ کارگاه در بخش آموزش و توانمندسازی افراد و هفت کارگاه در مرحله تولید و عرضه محصولات به بازار است.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال باید موانع از سر راه جوانان و کارآفرینان برداشته شود و برای ایجاد ساز و کارهای حقوقی و قانونی لازم برای استفاده از فضاهای مناسب پیرامون بقاع متبرکه در استان در تلاش هستیم.

وی ادامه داد: برای تسهیل روند حضور راهبران شغلی به همراه مددجویان و افراد کم برخوردار و ایجاد اشتغال، توافقنامه ‌ای میان اداره کل اوقاف فارس، هیئت امنای بقاع متبرکه و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: ۳۲ فضای مناسب شامل سالن و اتاق های بزرگ، زمین و محوطه در آستان مقدس امامزادگان (ع) و پیرامون بقاع متبرکه فارس شناسایی و احصا شده که با همکاری نهادهای حمایتی، کارآفرینان و راهبران شغلی برای ایجاد اشتغال و آموزش در اختیار افراد قرار می گیرد.

 وی تصریح کرد: حداقل زمان واگذاری این اماکن 6 ماه است که در صورت تثبیت شغل مورد نظر و بر اساس میزان سودآوری و درآمد و نوع کار خیر و عام المنفعه بودن و میزان اشتغال ایجاد شده، توافق انجام شده، تمدید خواهد شد.

کد خبر 1125706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha