۳۷ برگزیده جشنواره فانوس در همدان معرفی شدند

پنجمین جشنواره فانوس مرحله استانی با معرفی برگزیدگان در حوزه تولید آثار هنری و سینمایی دفاع مقدس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، پنجمین جشنواره ملی فانوس با موضوع تولید آثار هنری و سینمایی در حوزه دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع نقدس همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش تولیدات استانی با محوریت دفاع مقدس، مقاومت و مدافعان سلامت و 24 رشته هنری، نیمه دوم شهریور برگزار شد. به گفته مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، ۲۴۱ اثر در بخش‌ هنر‌های نمایشی، موسیقی و سرود، هنر‌های تجسمی و سنتی، بخش رادیویی و تلویزیونی و سینمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

امین لطفی شهپر افزود: پس از داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان 37 اثر در ۱۷ قالب هنری برگزیده شد.

به گزارش شبستان، ضمن معرفی برگزیدگان مرحله استانی به بخش ملی جشنواره فانوس در آئینی از آنها قدردانی شد. در این آئین از خانواده شهدای مدافع سلامت شهیدان گلنار قیامتی و سیده زهرا موسوی ارفع و خانواده هنرمند شهید سعید دوروزی تقدیر شد.

در بخش انیمیشن از نرگس رستمی معز در نمایش «پوتین»، بخش پادکست از علیرضا جعفرپور با نمایش «مهتاب خوش لفظ» و نسرین والامقام با نمایش «پهلوانان نمی‌میرند» و در بخش مستند از کیارش کرمی با اثر «قهرمان من» و حجت مهرابی فرد با اثر «راه بی پایان» تقدیر شد.

در بخش فیلم بلند هم نقی موسیوند با نمایش «رد شب» و بخش فیلم کوتاه، حمیدرضا قره خانی با اثر «هدیه فانوس» و  مجتبی کرم پور با اثر «فرشتگان زمینی» قدردانی شد.

در بخش نمایش خیابانی از سید مهرداد کاووسی حسینی با نمایش «زهی خیال باطل» و مهدی روزبهانی با اثر «ش مثل عشق» تقدیر شده و در نمایش صحنه‌ای هم فروزان حسینی با نمایش «حیدر» برگزیده شد.

در بخش نمایش رادیویی هم احمد جلیلوند و حسین اسفندیاری مورد تقدیر قرار گرفته و در بخش خوشنویسی، «سردار دلها» اثر جواد مؤمنی معرفی شد. در بخش عکس، کبری یوسفی با اثر «شهید غایب» و کیارش کرمی با «راه بی پایان» برگزیده شده و در بخش سرود، احمد نادری مقدم با اثر «شهدای حرم» و حمیدرضا نظری حاتم با اثر «معلم عشق» مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش موسیقی باکلام، حسین قربانی، مهدی چناری و میلاد درویشی و در بخش حجم، مهدی احمدی با عنوان «یادمان شهدای گمنام قروه در جزین» و احمد میرزایی خرم با اثر «مادر شهید» تقدیر شدند.

در بخش نقاشی دستی از نسیم زارع با اثر «علیرضا شمسی پور» و شهرزاد بیاتی با اثر «مقاومت» و بخش نقاشی دیجیتال از زهرا طاوه ئی با اثر «شهید حجه فروش» و مهناز رنجبران با اثر «سردار سربه زیر سربلند» تقدیر شد.

در بخش نماهنگ جشنواره فانوس هم بهنام دهقانی با اثر «ایران من» و حمید ارشادی با اثر «عرشه اقتدار» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

 

 

کد خبر 1125767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha