۹ شهرستان استان مرکزی آبی هستند

جمالیان گفت: دو شهرستان دیگر استان مرکزی به جمع شهرستان های آبی کرونایی پیوست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «محمد جمالیان» با اشاره به اینکه  با آبی شدن شهرستان های دلیجان و خمین، جمع شهرستان های دراری وضعیت آبی کرونایی استان به  ۹ شهرستان رسید، در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین وضعیت اعلام شده رنگ بندی کرونایی استان،۳ شهرستان در وضعیت زرد و  ۹ شهرستان هم در وضعیت آبی «کم خطر» قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک افزود: شهرستان های کمیجان، آشتیان، محلات در وضعیت زرد و  اراک، ساوه، زرندیه، تفرش، فراهان، خنداب، شازند، دلیجان، خمین نیز در وضعیت آبی قرار گرفته اند .

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان های دلیجان و خمین از وضعیت زرد به آبی رسیده اند، خاطر نشان کرد: این مهم در سایه سرعت خوب واکسیناسیون و رعایت مجدانه ی پروتکل های بهداشتی محقق شده است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همگان باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، خاطر نشان کرد: این وضعیت بسیار می توانند شکننده باشد چرا که ویروس کرونا همچنان وجود دارد.

 

جمالیان ضمن تقدیر از تلاش های کادر بهداشت و درمان و پرستاران و همچنین مردم عزیز استان در رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری با کادر درمان بیان کرد: رسیدن به این جایگاه نسبت به هفته ها و ماه های گذشته که نقشه کل استان قرمز و نارنجی بود و متاسفانه تعداد زیادی از هم استانی های عزیز به کرونا مبتلا شده و چندین نفر در روز جان خود را از دست می دادند،بسیار خوب و قابل قبول است.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک اضافه کرد: امیدواریم با واکسیناسیون حداکثری در استان که صورت پذیرفته است شاهد روزهای پایانی کرونا در استان و کشور باشیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ یک از ۱۲ شهرستان استان مرکزی در فهرست مناطق قرمز و نارنجی نیست اما، با توجه به حساسیت موضوع، می‌طلبد مردم همچنان این ویروس و قدرت و سرعت بالای انتقال آن را جدی بگیرند.

 

وی همچنین به شیوع سویه جدید کرونا با عنوان «امیکرون» اشاره کرد و تاکید کرد: مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و کسانی که واکسن خود را نزده‌اند، این مهم را جدی گرفته و نسبت به انجام واکسیناسیون خود اقدام کنند.

کد خبر 1125784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha