فهما برای رشد و توانمندسازی جوانان نخبه و مسجدی سطح کشور برنامه دارد

مدیرکل برنامه ریزی وارزیابی عملکرد ستاد فهما گفت: فهما برای رشد و توانمندسازی جوانان نخبه و مسجدی سطح کشور برنامه داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، « حمید بنی اسدی» در جلسه توجیهی با رابطین فهما در شهرهای سیستان وبلوچستان بیان داشت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور توجه و نگاه ویژه به نقاط محروم به ویژه سیستان و بلوچستان دارد.

 

مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد فهما یادآور شد: سیستان و بلوچستان از نظر بافت جمعیتی و وسعت آن برای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور استان اهمیت خاص دارد.

 

بنی اسدی گفت: فهما نه تنها زمینه استعدادیابی جوانان نخبه و مسجدی را فراهم کرده بلکه برای رشد و توانمندسازی آنها برنامه دارد.

 

وی افزود: فهما بستری را ایجاد کرد که اعضای کانون های فرهنگی وهنری با هم یک رقابت سالم داشته باشند و نیز کانون های فرهنگی و هنری هدفمند تحت پوشش مالی قرار گیرند.

 

مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد فهما  خاطرنشان نمود: مسئولین و رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اجرای طرح فهما را برای خودشان سخت نگیرند زیرا که همین فعالیت ها در گذشته در ستاد کانون های فرهنگی و هنری انجام می شود ولی اکنون در بستر فضای مجازی آورده اند که عموم جامعه آن را ببینند.

 

بنی اسدی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از هزار اثر فاخر در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه هر طرحی که بخواهد بدرستی اجرا شود به زمان نیاز دارد، افزود: در دور جدید طرح ملی فهما تدبیری اندیشیده می شود تا کانون های شهری و کانون های روستایی به صورت جداگانه با هم رقابت کنند.

 

مدیرکل ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه وسعت استانها و نبودامکانات در دور سوم طرح ملی فهما مدنظر قرار داده می شود، یادآور شد: امسال درطرح ملی فهما ۸ درصد به امتیازات کانون های روستایی به دلیل نداشتن امکانات اضافه کرده ایم.

 

بنی اسدی در خاتمه گفت: تسهیل گری و ثبت فعالیت های خودجوش در دومین دوره طرح ملی فهما مدنظر قرار گرفته است.

کد خبر 1125884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha