مردمی شدن کارها اثرگذاری آن را افزیش می دهد

آیت الله عابدینی گفت: هر چه بتوانیم به سمت مردمی شدن برنامه ها پیش برویم، قطع یقین اثرگذاری برنامه ها هم افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبد الکریم عابدینی» در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی بیان کرد: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم، مبارزه با فتنه ها و مبارزه با بیماری کرونا زمانی به نتیجه رسید که کارها مردمی شد و هر چه بتوانیم به سمت مردمی شدن برنامه ها پیش برویم، قطع یقین اثرگذاری برنامه ها هم افزایش می یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر مردمی شدن کارها تاکید دارند؛ رهبری برای مردمی شدن کارها، بر تقویت حلقه های میانی تأکید جدی دارند که شامل ائمه جماعات، وعاظ و مداحان می شود که در مسیر مردمی شدن می توانند موثر واقع شوند.

 

وی عنوان کرد: خداوند متعال فرموده پیغمبران و کتاب های آسمانی را فرو فرستادیم تا مردم انگیزه پیدا کنند و برای عدالت پای کار بیایند و این مهم نشان می دهد که حضور مردم مورد توجه دین هم قرار دارد.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: آن چیزی که مردمی شدن را تضعیف می کند، این است که اگر جوانی ظلمی دید و فریاد برآورد، مسئولان در مقابل او قرار بگیرند و اجازه عدالت خواهی را از او بگیرند، البته این به معنای حمایت از فعالیت هایی که رنگ و بوی سیاه نمایی دارد هم نیست.

 

وی افزود: آن جایی که می دانیم عدالت خواهی واقعی صورت می گیرد باید از آن حمایت کنیم تا انگیزه، شور و علاقه مردم برای حضور و مشارکت برای اجرای عدالت ارتقا یابد و اگر در مقابل عدالت خواهی واقعی قرار بگیریم ضد مردمی شدن عمل کرده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: میدان، میدان بسیار حساسی است و اگر یک ذره بی احتیاطی کنیم، ممکن است سیاه نمایی به جای عدالت خواهی پذیرفته شود و از آن طرف هم اگر کوتاهی کنیم ممکن است عدالت خواهی ها به خاموشی کشیده شوند و انگیزه های مردم برای حضور و مشارکت کاهش پیدا کند و باید مراقب این فضا باشیم.

 

وی یادآور شد: اگر کارها به مردم سپرده شود و در کنار آن هدایت، حمایت و نظارت را تقویت کنیم، موجب ایجاد رقابتی سالم خواهد شد و در این قالب حساس ترین کارهای فرهنگی را هم می توانیم به مردم واگذار کنیم.

 

کد خبر 1125925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha