کاهش آسیب‌ های اجتماعی در جامعه یکی از وظایف مهم کتابخانه‌ های عمومی است

فرهادی با اشاره به گستره فعالیت ها و برنامه های کتابخانه‌های عمومی، یکی از مهم‌ترین اهداف این دستگاه فرهنگی را کاهش آسیب ‌های اجتماعی از طریق ارتقا سطح بینش و آگاهی افراد با کمک کتاب عنوان کرد.

«احمد فرهادی» در دیدار با رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری که با هدف زمینه سازی اجرای آئین‌نامه ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی در دفتر مدیرکل دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این دیدار پیگیری اجرای طرح صدور حکم جایگزین مجازات محکومین جرایم غیرعمد به نفع فرهنگ است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بهره‌مندی كتابخانه‌ های عمومی از احکام مجازات جایگزین از دیگر اهداف برگزاری این دیدار است.

 

وی با اشاره به گستره فعالیت ها و برنامه های کتابخانه‌های عمومی، یکی از مهم‌ترین اهداف این دستگاه فرهنگی را کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق ارتقا سطح بینش و آگاهی افراد با کمک کتاب عنوان کرد.

 

فرهادی افزود: مجازات جایگزین جهت كمک به تأمين منابع مكتوب مورد نياز كتابخانه‌ها، مشاركت در اجراي برنامه‌های فرهنگی، خريد تجهيزات و تعمير و بازسازی كتابخانه‌های فرسوده می تواند از سویی موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و حضور بیش از پیش افراد در کتابخانه ها و از سوی دیگر زمینه ساز ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات کتابخانه ای و در نهایت کاهش معضلات اجتماعی شود.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «احمدرضا بهرامی» نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی به فضای مجازی و آسیب های ناشی از آن اشاره کرد و افزود: استفاده غیر اصولی و بی رویه از فضای مجازی باعث کمرنگ شدن برخی ارزش ها از جمله کتابخوانی و انس خانواده ها با کتاب شده است و این نقیصه با ایجاد جاذبه ‌های کتابخوانی رنگ خواهد باخت.

 

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری به بحث مجازات ‌های جایگزین اشاره کرد و اذعان داشت: قطعا اجرای این طرح فرهنگ ساز، در جلسات کارشناسی دادگستری مطرح و راهکارهای قانونی جهت اجرا بررسی خواهد شد.

 

خاطرنشان می شود: با هدف ارتقا سطح بینش و آگاهی افراد زندانی و کاهش معضلات اجتماعی، اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، پنج باب از کتابخانه های زندان را به عنوان کتابخانه مشارکتی تحت پوشش حمایتی خود دارد.

 

کد خبر 1125932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha