همایش فعالیت های آستان حسینی و افق نهضت حسینی در دانشگاه منچستر انگلیس

همایش فعالیت های آستان مقدس حسینی و افق نهضت حسینی با حضور شخصیت های مسلمان و غیرمسلمان در دانشگاه منچستر انگلیس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز بین المللی رسانه در بخش رسانه آستان مقدس حسینی همایش «فعالیت های آستان حسینی و افق نهضت حسینی» را با همکاری موسسه روز دهم و با مشارکت جمعی از شخصیت های مسلمان و غیرمسلمان در دانشگاه منچستر انگلیس برگزار کرد.

«ماهر سلطان» مشاور مرکز بین المللی رسانه در لندن در مراسم افتتاحیه این همایش درباره فعالیت های آستان حسینی و نهضت امام حسین(ع) سخنرانی کرد. سپس فیلم ویدیویی درباره شهر کربلا پخش شد.

 

در این همایش با ارایه تصاویری به تشریح مختصری از پروژه های بشردوستانه آستان حسینی  که برای همه زایران و ملت عراق در همه استان ها فراهم می کند، پرداخته شد.

در این همایش سه پژوهشگر به نمایندگی از طیف های مختلف سخنرانی کردند. شیخ محمد عمر دباره ضرورت همبستگی بین مسلمانان برای گسترش پیامی واحد به جهان که بیانگر آموزه های دین اسلام است، سخنرانی کرد.

 

سخنرانی دکتر کریس هیوار، محقق و نویسنده انگلیس درباره شمولیت و جامعیت نهضت حسینی و پیام امام حسین(ع) برای همه بشریت بود. دکتر شیخ محمد علی الشمالی، نیز درباره جنبه های انسانی نهضت حسینی سخنرانی کرد.

در پایان این همایش پرسش هایی مطرح شد که حاضران حضور فعال و موثر در بحث و گفتگو این سه پژوهشگر داشتند.

کد خبر 1125959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha