ترویج حجاب و عفاف در مدیریت کلان استان‌ها مورد توجه قرار گیرد

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور گفت: موضوع حجاب و عفاف، بحثی صرفا ملی نیست بلکه این مسئله باید در سطح استانی و شهرستانی هم مورد توجه قرار گیرد و رویکرد درستی برای ترویج آن در مدیریت کلان استان‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهدی رضاییان دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در سنندج با اشاره به اینکه 33 دستگاه به صورت خاص عضو ستاد صیانت از حجاب و عفاف هستند، اظهار کرد: 84 دستگاه نیز به شکل عام در این ستاد فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف از نظر سیاست‌گذاری و مقررات کمبودی نداریم اما مهم پیاده کردن قوانین و مصوبات است، افزود: ۶ گروه کاری برای ترویج حجاب و عفاف در شورای سیاست‌گذاری مشخص شده است.

 

رضاییان این کارگروه‌ها را شامل گروه فرهنگی، نظارتی، مقابله‌ای(سلبی)، فضای مجازی، محصولات و کالاهای فرهنگی و استفاده از تشکل‌های مردمی عنوان کرد و یادآور شد:خیلی از مردم به صورت فردی به مسائل فرهنگی و ترویج آن اعتقاد دارند و باید آنان را شناسایی، ساماندهی و بکار گیریم.

 

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف، بحثی صرفا ملی نیست بلکه این مسئله باید در سطح استانی و شهرستانی هم مورد توجه قرار گیرد و رویکرد درستی برای ترویج آن در مدیریت کلان استان‌ها در نظر گرفته شود.

 

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مسوول همانگونه که در فضای واقعی نسبت به رعایت عفت و اخلاق در جامعه نظارت دارند، باید در فضای مجازی هم با توجه به حساسیت موضوع، احساس مسوولیت کنند.

 

سردار رضاییان، برخی آمارها از جمله طلاق، ایدز، سقط جنین، کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج را نگران کننده خواند و افزود: طی ۲ سال گذشته بیشتر مباحث سلامت و معیشت در اولویت بوده اما باید توجه داشته باشیم که اگر در مباحث فرهنگی بنیه‌های اعتقادی جامعه تضعیف شود بازگشت آن بسیار دشوار خواهد بود.

 

حجاب و عفاف به معنای صیانت از فرهنگ غنی مردم کردستان است

 

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در موضوعات اجتماعی و فرهنگی، اگر به دنبال حل مشکلات هستیم، باید به اصالت‌ها و ریشه‌ها رجعت کنیم در کردستان وقتی از حجاب و عفاف صحبت می‌شود، به معنای صیانت از فرهنگ غنی مردمان این استان است.


 

زارعی‌کوشا، یادآور شد: نوع پوشش و فرهنگ مردم کردستان نشان می‌دهد حجاب و عفاف از دیرباز جزو اعتقادات و سنت های ارزشی مردم این دیار بوده است.

 


استاندار کردستان ضمن تاکید بر اینکه نظارت‌ها باید بیشتر و موثرتر باشد، افزود: اگر رعایت حجاب و عفاف در میان همکاران شاغل در دستگاه‌های خدمتگزار بیشتر باشد، تاثیرگذاری آن بر جامعه نیز بیشتر خواهد شد.

 


وی در خصوص گزارش‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های حاضر در جلسه از عملکرد در حوزه حجاب و عفاف، اظهار داشت: میزان اثرگذاری اقدامات مهمتر از ارائه گزارش است؛ باید بررسی شود که این اقدامات تا چه حد توانسته موثر باشد و تغییر مثبت ایجاد کند.


 

در حال حاضر ۲۸ دستگاه در زمینه گسترش حجاب و عفاف فعالیت دارند

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم در این جلسه با اشاره به برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ دستگاه در زمینه گسترش حجاب و عفاف فعالیت دارند.

 

محمود الله مرادی از فعالیت و ساماندهی ۳۰ هزار طلایه‌دار تبلیغ و تذکر حجاب و عفاف در استان خبر داد و بیان کرد: امسال در ۱۴ روستای استان جلسات ترویج حجاب و عفاف برگزار شده است، با این حال نیازمند همکاری ادارات و جدی بودن آنان در زمینه رعایت حجاب توسط کارکنان و ترویج آن در جامعه هستیم.

 

گفتنی است، سایر اعضای جلسه نیز بر بی‌اثر بودن اقدامات سلبی و برخوردی تاکید و ضرورت اقدامات فرهنگی و اقناعی را یادآوری کردند.

کد خبر 1126072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha