محرومیت زدایی و مدیریت جهادی روستاهای فارس را متحول می کند

زمانی گفت: محرومیت زدایی و مدیریت جهادی می تواند چهره روستاها را متحول کند و طبیعت گردی از جاذبه ها و ظرفیت های مناطق روستایی فارس است که باید مورد بهره برداری موثر قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (یکشنبه 21 آذر) با اشاره به توسعه و پیشرفت روستاها در جمع خبرنگاران گفت: از زیرساخت های شهرهای «بریز» و «شرفویه» لارستان برای توسعه روستاها باید استفاده بهینه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: عملیات زیرسازی شهرهای «بریز» از بخش مرکزی به میزان ۶ هزار متر مربع و عمیات لبه گذاری در شهرک روستای «شرفویه» از بخش بنارویه لارستان در پیش گرفته شده است.

وی اضافه کرد: محرومیت زدایی و مدیریت جهادی می تواند چهره روستاها را متحول کند و طبیعت گردی از جاذبه ها و ظرفیت های مناطق روستایی فارس است که باید مورد بهره برداری موثر قرار بگیرد.

زمانی اعلام کرد: بنیاد مسکن فارس، 785 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن، 258 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن، پرداخت 450 فقره تسهیلات حوادث به همراه بلاعوض 50 و 250 و 290 میلیون ريالی در لارستان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه روستاهای بوانات نیز عنوان کرد: راهکاری های جذب سهمیه قیر رایگان برای توسعه و محرومیت زدایی در بوانات در یک نشست کارشناسی و هماهنگی بررسی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: توسعه معابر روستایی و بهسازی کوچه ها و خیابان ها از رویکردهای عملیاتی بنیاد مسکن فارس در روستاهاست و موجب رفاه روستاییان می شود.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن فارس سال گذشته در روستاهای اکبری، منج عليا، جوی سفید، پنج هزار و 500 متر مربع زیرسازی و آسفالت با اعتباری بیش از 6 هزار و 700 میلیون ریال انجام داده است.

زمانی داشتن مسکن روستایی مقاوم را یک حق اجتماعی برای روستاییان دانست و گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان جهرم مانند بسیاری از شهرستان های دیگر فارس دنبال می شود و با اجرای طرح های مقاوم سازی، روستاهای ما در برابر زمین لرزه های بالای پنج ریشتر نیز مقاوم هستند.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در فارس تاکنون 235هزار و 268 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی  نوسازی و بازسازی شده اند.

زمانی با اشاره به توسعه معابر روستایی در کوار بیان کرد: توسعه معابر روستایی با بهره گیری از قیر رایگان، کارکردی است که توسعه دوچندان را در پی دارد و نمود عینی محرومیت زدایی و بهره گیری از سهم عادلانه توسعه در روستاهاست.

وی اعلام کرد: با هدف پايداری مسکن روستایی در شهرستان کوار از سال 84 سالانه 200 هزار واحد مسكونی از طريق پرداخت تسهيلات و انجام نظارت راهبردی، مقاوم سازی و بهسازی شده اند و بیش از 2 هزار و 735  واحد مسكونی تحت نظر بنياد مسكن فارس با استفاده از تسهيلات احداث شده است.

کد خبر 1126102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha