« ماشین من را بران» بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی معرفی شد

اصغری با بیان اینکه بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی امروز برگزار شد گفت:« ماشین من را بران» از ژاپن عنوان بهتربن فیلم خارجی زبان این دوره از جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی را کسب کرد.

«سجاد اصغری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برگزاری آیین معرفی بهترین فیلم خارجی زبان پنجمین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی که امروز برگزار شد، گفت: داوری این دوره از بخش بین‌الملل را «ابوالفضل جلیلی»، «پوران درخشنده» و « بهمن مقصودلو» بر عهده داشتند.

 

رییس جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی با بیان اینکه هفت فیلم نامزد بخش بین‌الملل بودند افزود: هفت فیلمی که توسط شورای بخش بین الملل مراسم معرفی شد از بین فستیوال‌های مطرح جهان  انتخاب شدند و جزو فیلم های این دوره از آکادمی اسکار هم هستند، بر این اساس ما سعی کردیم با نگاه بین المللی، برای آکادمی افسانه زندگی سینمای ایران بهترین انتخاب فیلم را داشته باشیم.

 


وی با اشاره به معرفی بهترین فیلم خارجی زبان دور پنجم اظهارداشت: در بخش فیلم بلند از بین هفت نامزد اعلام شده، فیلم « ماشین من را بران» به کارگردانی «ریوسوکی هاماگوچی» از ژاپن عنوان بهترین فیلم خارجی زبان را کسب کرد.

 

اصغری در ادامه بخش مستند و سه نامزد این بخش « فرار» به کارگردانی یوناس پوهر راسموسن محصول دانمارک، «تابستان روح» به کارگردانی کوئستلاو محصول آمریکا و « پله» به کارگردانی بن نیکولاس و دیوید تریهورن محصول انگلیس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فیلم « فرار» محصول دانمارک به‌عنوان بهترین فیلم خارجی زبان بخش مستند معرفی شد.

 

وی اعلام کرد: در بخش سینمای کوتاه از بین سه نامزد این بخش « تعیین هویت» ساخته ژان فرانسوا کامینز از فرانسه، « روز، ورای روزمرگی است» اثر دامیان کوکور از لهستان و « انیمیشن به رود قدم بگذار» ساخته ما ویجیا محصول مشترک دو کشور چین فرانسه، فیلم «تعیین هویت» از فرانسه بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

 

اصغری با بیان اینکه در این دوره سعی کردیم به رویدادهای بین المللی که در داخل کشور در حوزه سینمای مستند و کوتاه رخ می دهد توجه ویژه داشته باشیم و با تمرکز به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سه فیلم نامزد بخش راانتخاب کردیم تصریح کرد: با تمهیداتی که در شورای سیاستگذاری اندیشیده شده، سعی داریم از دوره های بعد کاندیدای بخش مستند را از جشنواره سینما حقیقت و سایر جشنواره‌های داخلی که در حوزه بین الملل فعال هستند، انتخاب کنیم.  

 

رئیس بزرگترین رویداد مستقل سینمای ايران ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته پژوهش لوح زرین آکادمی افسانه زندگی به « خسرو خسروشاهی » بابت بیش از نیم قرن تلاش در حوزه آموزش و پژوهش و دوبله فیلم‌های خارجی زبان تقدیم شد. همچنین لوح تقدیر مراسم به «امیر اسفندیاری» بابت حضور مستمر و تاثیرگذار در حوزه سینمای بین الملل و «جهانگیر کوثری» و «جواد نوروزبیگی» بابت تولید آثار شایسته و قابل تامل در سینمای ایران تقدیم شد.

 
اصغری با اشاره به عنوان این جشنواره « افسانه زندگی»‌ متذکر شد: عنوان مراسم برگرفته از جام افسانه زندگی مارلیک جز آثار کشف شده دره گوهر رود شمال ایران است که بیش از ۳۴۰۰ سال قدمت دارد و هنری تصویری از زندگی است که در چهار پلان داستانی را روایت می‌کند‌ به معنای امروزی سینما.

 

وی خاطرنشان ساخت: تندیس آکادمی افسانه زندگی به‌عنوان یک اثر سینمایی در حوزه میراث فرهنگی به برگزیده بهترین فیلم خارجی زبان هر دوره به صورت نمادین با تمهیداتی اهدا می شود.








 

کد خبر 1126105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha