بانک های قزوین در اعطای تسهیلات کرونا همکاری نمی کنند

اسماعیلی با انتقاد از عدم همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات کرونا گفت: ما با سیر عظیمی از متقاضیان مواجه هستیم ولی بانک ها در این خصوص همکاری لازم را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (یکشنبه ۲۱ آذر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: بحث تسهیلات کرونا برای چندمین بار و تا پایان امسال تمدید شد ولی مشکلی که در این حوزه وجود دارد عدم همکاری بانک ها است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: بسیاری از افرادی که در سامانه کارا ثبت کرده و به بانک مراجعه می کنند، بانک ها همکاری لازم را ندارند و بیان می کنند اعتبار نداریم و این تمدید در واقع هیچ کارایی ندارد و ما با سیر عظیمی از متقاضیان مواجه هستیم ولی بانکی وجود ندارد که به آن مراجعه کنند.

 

وی عنوان کرد: نکته دیگر بحث مدیریت هوشمند کرونا است که طرح ارزشمندی است و نیاز امروز جامعه است ولی لازم است در این خصوص بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در اولویت کار قرار گیرد و رسانه ها و صدا و سیما به شایستگی اخبار این حوزه را  پوشش می دهند و باید اطلاع رسانی لازم از سوی متولیان امر به رسانه ها صورت گیرد.

 

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: حدود ۲ سال است فعالیت های فرهنگی و هنری تعطیل است و اصحاب مظلوم فرهنگ و هنر خسارات بسیاری را در این حوزه دیده اند.

 

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط بهتر شده و امکان فعالیت برای حوزه فرهنگ و هنر و برگزاری برنامه هایی مانند کنسرت ها و همایش های فرهنگی و هنری فراهم شده است، خواهشمندیم این امکان فراهم شود تا هنرمندان ما بتوانند برنامه ها را داشته باشند و ما هم نظارت لازم را خواهیم داشت.

 

در ادامه معاون توسعه، مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: ما بحث بهینه سازی بیمارستان ها را آغاز کردیم و مواردی که برای ایمنی مورد نیاز است، انجام می دهیم به طوری که سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای بیمارستان بوعلی هزینه شد.

 

«محمدعلی معصومی فر» عنوان کرد: در بحث اطفای حریق، بیمارستان بوعلی قزوین جزیره جزیره ساخته شده و پله فرار ندارد و برای آتش نشانی و برق ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

 

وی یادآور شد: کل منابعی که سال گذشته برای تعمیر و تجهیز بیمارستان ها داشتیم ۲ میلیارد تومان بود قطع یقین ما این موضوع را پیگیر هستیم و از طرفی تعطیلی بیمارستان ها به صلاح نیست و لازم است در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

 

کد خبر 1126115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha