جلسه انتخاب شهردار زنجان بازهم بی نتیجه ماند

جلسه شورای شهر زنجان برای انتخاب شهردار زنجان به دلیل عدم اجماع اعضای شورای شهر زنجان بی نتیجه ماند و انتخاب شهردار به هفته بعد موکول شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با تاکید بر لزوم وحدت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: همه تلاش اعضای شورای شهر وحدت در انتخاب شهردار است.

 

منصور مرادلو با اشاره به اینکه فراخوانی برای انتخاب شهردار منتشر شد و گروهی نیز مورد تاکید قرار گرفتند، افزود: اولویت ما انتخاب شهردار از بین این افراد است ولی در صورت نیاز می توان از افراد خارج از لیست هم برای انتخاب شهردار استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه دلسوزی برای مردم و کار جهادی در اولویت شهردار انتخابی از سوی شورای شهر است، گفت: ما در تلاش هستیم که ظرف یکی دو روز شهردار انتخاب شود.

 

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورا مثل یک خانواده است که ممکن است، نظرات متفاوتی داشته باشند اما در نهایت برای تصمیمات به اجماع برسند، خاطرنشان کرد: اگر بر روی 6 نفر به اجماع نرسیدیم، چند نفر دیگر خارج از لیست را هم آماده داشته باشیم که روی آنها به اجماع برسیم.

 

به گفته مرادلو، تلاش شورا انتخاب شهردار در کمترین زمان است و امیدواریم تا آخر هفته تکلیف انتخاب شهردار مشخص شود.

 

رئیس شورای شهر زنجان به اصل وحدت و تاکیدات دین مبین اسلام بر این اصل گفت: در انتخاب شهردار هم وحدت خواهیم داشت و از هر کسی که انتخاب شود حمایت خواهیم کرد.

 

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: در ماه های اخیر شاهد خدمات بسیاری توسط شورای شهر هستیم و امیدواریم به زودی شهردار زنجان انتخاب شود.

 

مهرداد سلطانی ادامه داد: شورای شهر از بابت انتخاب شهردار فشار زیادی را متحمل شده است، در یک برهه ای از زمان انتخاب شهردار همانند سایر ارکان دولت از بالا به پایین بود ولی با تشکیل شوراهای شهر، این موضوع به شورا محول شد.

 

وی با بیان اینکه تشکیل شورا یعنی ما مردم سالاری را پذیرفته‌ایم، بیان کرد: پس اگر در این راه چالشی هم وجود دارد، باید بپذیریم و هنر شورا این است که چالش‌ها را حل کند.

 

معاون عمرانی استاندار زنجان به ویژگی‌های یک شهردار اصلح هم اشاره کرد و گفت: زنجان به عنوان یک کلانشهر یک شهردار مقتدر نیاز دارد، شهرداری که در موضع اقتدار در تعامل با سایر ارگانها باشد.

 

سلطانی با اشاره به اینکه شهردار باید پاسخگوی جمع باشد، تصریح کرد: شهردار نباید با اعضای شورا درگیر باشد و شهردار باید از حمایت همه اعضا برخودار باشد.

 

وی با اشاره به اینکه انتشار فراخوان همیشه در کشور ما جواب نداده است، گفت: امروز برای اینکه بتوانیم به اجماع برسیم، می‌توانیم از لیست نیز افرادی را انتخاب کنیم و اگر نیست، خارج از لیست کسی را انتخاب کنیم.

 

گفتنی است، جلسه مذکور با دستور انتخاب شهردار تشکیل شده بود که مثل دو جلسه قبلی انتخابی در آن صورت نگرفت و به گفته رئیس شورا قرار است که تا آخر هفته تکلیف شهردار زنجان مشخص شود.

 

 

کد خبر 1126164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha