برگزاری ویژه برنامه «روایت حبیب» در آبادان

قلی گشتی از برگزاری آئین شب خاطره و برنامه کاروان روایت حبیب از ۲۴ آذرماه به مدت سه روز در خوزستان خبر داد و گفت: این برنامه به میزبانی شهرستان آبادان با مشارکت حوزه هنری و مکتب حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود.

«شهریار قلی گشتی» ظهر امروز (یک شنبه ۲۱ آذر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در راستای برگزاری این آئین حوزه هنری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم به صورت مشارکتی در حال برگزاری برنامه ای تحت عنوان شب خاطره «روایت حبیب» هستند.

 

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی دفتر آبادان با بیان اینکه این برنامه در ۱۰ استان برگزار می‌شود افزود: این ویژه برنامه از ۱۳ آذر در حسینیه ثارالله کرمان آغاز شده و به ترتیب در ۱۰ استان برگزاز می شود و اختتامیه آن نیز در روز ۱۲ دی امسال در حسینیه امام خمینی (ره)، بیت مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه از روز افتتاح تاکنون در استان های کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی اجرا شده است تصریح کرد: شب خاطره روایت حبیب پس از برگزاری در استان کردستان، از ۲۴ تا ۲۶ آذر در استان خوزستان و به میزبانی شهرستان آبادان اجرا می شود.

 

قلی گشتی به نحوه برگزاری این آئین اشاره کرد و ادامه داد: در روز ۲۴ و ۲۵ آذرماه کاروان‌های سفید که مخصوص اجرای برنامه در فضای باز هستند برنامه هایی را در قالب گروه های سرود، شب شعر، شب خاطره، تئاتر، نماهنگ، نمایش، نقالی و حماسه خوانی، عکس و آثار تجسمی، رونمایی کتاب، فیلم کوتاه و تیزر اجرا می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: طی ۲ روز برنامه کاروان سفید در مناطق مختلف آبادان از جمله سده و یکی از روستاهای آبادان اجرای برنامه خواهد شد.

 

مدیر حوزه هنری دفتر آبادان ابراز کرد: برنامه اصلی نیز در روز ۲۶ آذر از ساعت ۱۵ در سالن همایش های سازمان منطقه‌ آزاد اروند برگزار و همراه آن نیز نمایشگاه عکسی از آثار تجسمی و هنرمندان تراز اول کشوری با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای برپا می شود.

 

وی با بیان اینکه همچنین صبح روز پنج شنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۰ از سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی خواهد شد عنوان کرد: البته مکان جانمایی آن را نیز اعلام خواهیم کرد که با حضور مسئولان کشوری و استانی و منطقه ای انجام می شود.

 

قلی گشتی از حضور سه تن از همرزمان شهید سلیمانی در آئین شب خاطره روایت حبیب خبر داد و اذعان کرد: این راویان خاطرات خود با شهید حاج قاسم سلیمانی را برای مخاطبان روایت می کنند؛ همچنین در این برنامه از نقالی خوان های معروف کشور و ۲ شاعر مطرح استانی که یکی فارسی و دیگری عربی است دعوت شده که به اجرای برنامه بپردازند.

 

وی خطاب به شهروندان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: انتظار داریم همه مردم آبادان و خرمشهر در این مراسم شرکت کنند تا یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی بداریم.

 

کد خبر 1126167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha