نماز را باید از خانواده شروع کرد/ برپایی نماز جماعت یکی از راه های علاقمندی بچه ها به نماز است

حجت الاسلام بهشتی گفت: یکی از راه های علاقه مند کردن بچه ها به نماز، توجه کردن به نماز جماعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین «سیدجواد بهشتی» بعدازظهر امروز (یکشنبه ٢١ آذر) در آیین افتتاح طرح ملی «شهر نماز، خانه نماز» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: بیش از ١٠٠ پژوهش در مورد نماز انجام شده است.

 

مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور افزود: بیش از ٧۵ درصد پاسخ دهندگان نماز خواندن را از خانه آموخته اند و بیش از ٩٠ درصد نیز از با آموزش های مادر نماز خوان شده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه نماز را باید از خانواده شروع کرد، اظهارداشت: اسلام می گوید اگر فرزندان نمازخوان می‌خواهید از زمان ازدواج باید این مسئله مطرح شود و در زمان آشنایی یکی از سوالات باید خواندن نماز باشد.

 

حجت الاسلام بهشتی ادامه داد: کلمه تربیت بعد از اسم الله بیش از ٩٠٠ بار در قرآن آمده است و انسان اگر بخواهد عبد خدا باشد به دانش و تجربه نیاز دارد تا عبد صالح خدا تربیت شود.

 

به گفته وی، نمازی که اسلام می خواهد زیرساخت هایش قبل از ازدواج است و این باید جزو آرمان ها و خواسته های انسان ها باشد.


مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور افزود: برای نماز بچه ها باید یک برنامه ۴ ساله داشت، رهبران معصوم ما فرمودند دختران در سن ۶ سالگی و پسران در سن ٧ سالگی باید یک نماز عاشقانه بخوانند و پایان تعلیم نماز اول ابتدایی است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مراحل عبادت نامگذاری بچه هاست، گفت: باید برای بچه ها نام هایی انتخاب کرد که معنای مفهومی آن عبودیت، بندگی و پرستش باشد، این مسئله به بچه القا می کند که به سمت عبادت و راز و نیاز برود.

 

حجت الاسلام بهشتی با تاکید بر اینکه آثار تربیتی وضو گرفتن به بچه ها آموخته شود، افزود: اگر اینها با نماز آمیخته شود نماز عارفانه می شود.

 

به گفته وی، یکی از راه های علاقه مند کردن بچه ها به نماز توجه کردن به نماز جماعت است، نماز باید به جماعت خوانده شود حتی در خانه. 

 

حجت الاسلام بهشتی افزود: بچه ها باید فضای مسجد را تجربه کنند و در این اماکن مذهبی حضور یابند.

 

کد خبر 1126213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha