تاکید بر مهارت های  پژوهشی در کنار آموزش در بنیاد بین المللی  اسرا

معاون پژوهش بنیاد اسرا با اشاره به اهمیت مهارت های پژوهشی در کنار آموزش گفت:متون و روش های پژوهشی در کنار دروس آموزشی مورد تاکید این مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح اللهی معاون پژوهش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا عصر امروز(یکشنبه  ۲۱ آذر) در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش گفت: امروز جلد 70 کتاب تفسیر تسنیم در حال چاپ و تا پایان سال پژوهشی جلد هشتادم آماده چاپ می‌شود، کتاب عقلانیت شهود 9 جلد و  6 جلد برای چاپ ارسال می‌شود و فهرست‌نویسی آن زمان‌بر است و تا آذر 1401 به‌صورت کامل به اتمام می‌رسد.

 

معاون پژوهش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به اینکه در بخش فلسفه، کتاب شرح رحیق که امسال تا ۳۵ جلد منتشر می‌شود گفت: ۱۵ جلد باقی مانده از این اثر نیز در ۴ سال آینده آماده می‌شود.

 

وی تعداد پژوهشگران این موسسه را ۷۶ نفر با ۱۶ هیئت علمی عنوان کرد که در ۳ پژوهشکده در زمینه تفسیر قرآن، پژوهشکده علوم عقلی، و فقه و اصول فعال هستند افزود: همچنین در ۱۱ مر کز آموزشی دانش پژوهان علوم اسلامی در ۴ رشته فلسفه، کلام، تفسیر، و اصول فعال هستند که در قم، تهران، اراک، آمل، نکا نوشهر و نجف فعال هستند که شامل ۷۶۰ دانش پژوه در رشته‌های تخصصی و هزار و ۵۰۰ نفر در رشته‌های عمومی مشغول تحصیل هستند.

 

معاون پژوهش بنیاد اسرا از راه اندازی ۳ رشته فلسفه، قرآن و تفسیر و نهج البلاغه خبر داد و افزود: بر اساس شرایط اعلامی وزارت علوم از افراد طلبه و غیر طلبه بر اساس مدارک دانشگاهی و سطح ۳ حوزوی، برای سال تحصیلی آینده دانشجو پذیرش خواهد داشت.

 

حجت الاسلام روح اللهی با اشاره به اینکه منظومه سازی آثار آیت الله جوادی آملی بر اساس نیاز‌های جامعه آغاز شده افزود: امیدواریم بتوانیم از دل این آثار نظامات مورد نیاز اجتماعی، اقتصادی، بین المللی و نظام قانونی را استخراج و در اختیار مراجع بالادستی کشور قرار دهیم تا قاعده قانون از آن استخراج شود.

کد خبر 1126251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha