انجام ۱۰۷ پروژه پژوهشی در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء  در سال جاری

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به حضور ۱۰۰ پژوهشگر در این بنیاد گفت: ۱۰۷ پروژه پژوهشی درسال جاری انجام‌شده است که برخی از آن‌ها تا پایان امسال رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، وحید احمدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء عصر امروز(یکشنبه ۲۱ آذر) در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش با اشاره به حضور 100 پژوهشگر در این بنیاد گفت: 107 پروژه پژوهشی در این بنیاد انجام‌شده است که برخی از آن‌ها تا پایان امسال رونمایی می‌شود.

 

وی افزود: از جمله آن‌ها می‌توان به عقلانیت شهود، شماره‌های جدید فصلنامه حکمت اسراء و کتب تفسیر تسنیم اشاره کرد، نرم‌افزار کتابخانه جامع اسراء سال گذشته رونمایی شد و شامل تمام آثار آیت‌الله جوادی آملی است، این نرم‌افزار تنها کتاب‌خوان نیست و برای یک پژوهشگر طراحی‌شده است.

 

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: هوش مصنوعی برای فعالیت‌های مختلف این بنیاد ازجمله فعالیت‌های پژوهشی در آینده فراهم می‌شود.

 

احمدی گذار از نسل‌های اول و دوم به نسل‌های چهارم و پنجم در حوزه پژوهش را موردتوجه قرارداد و گفت: نسل پنجم در دنیا نوین است اما ازآنجایی‌که رسالت حوزه انسان‌سازی و تمدن‌سازی است باید بدین امر نگاه ویژه داشت.

 

پژوهش باید پیوست رسانه داشته باشد

سید عباس موسوی تبار معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء دنیز در این نشست گفت: پژوهش دقیق با یک رسانه غیر مغرضانه مدینه فاضله‌ای را رقم می‌زند، در دنیای پژوهش سرمایه‌گذاری عالمانه می‌تواند پرسود باشد، تولید پژوهش‌های مبتنی بر اصل روشنگری و مطابق با نیازهای روز جامعه ضرورت هر جامعه‌ای است.

 

 معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء افزود: پژوهشی که در رکاب رسانه باشد به موفقیت می‌رسد، جاده رسانه‌ای و ارتباطات دوجانبه و چندجانبه نیست بلکه یک جاده یک‌طرفه و در دست صاحبان قدرت است و متأسفانه در این صورت شاهد نتایج خوبی نخواهیم بود.

 

وی ادامه داد: هر پژوهشی باید منجر به جریان سازی و آگاهی‌بخشی شود و این امر به کمک رسانه امکان‌پذیر است و پژوهش بدون رسانه یعنی پژوهشی کُند که در کنج کتابخانه‌ها جای دارد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تشویق جوانان به علم‌گرایی با شبکه‌های رسانه‌ای ازجمله ابزار رسانه است که می‌تواند در حوزه تحقیق و پژوهش انجام دهد.

 

 

کد خبر 1126254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha