لزوم الگوسازی طرح پیوند مسجد و مدرسه کانون اسوه بابل در کشور

جهانی گفت: اجرای طرح پیوند «مسجد و مدرسه» به همت کانون فرهنگی هنری اسوه موجب حضور فعالانه و نظام مند نوجوانان و جوانان در مسجد شده است؛ انتظار می رود با الگوسازی این طرح در سطح کشور موجب جذب حداکثری نسل نو به مسجد شویم.

«علی جهانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد را تربیت افرادی متخصص، کارآمد، انقلابی و هنرمند متعهد دانست  که مهمترین وظیفه این نهاد در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری، کشف استعدادها، پرورش آنها و ارائه این استعدادها به جامعه است.

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل افزود: الگوی پیوند روشمند مسجد و مدرسه الگوی مناسبی برای کشف استعدادها و تربیت روشمندانه دانش آموزان است که در این طرح مسجد - مدرسه که به همت کانون فرهنگی اسوه بابل اجرایی شده؛ دانش آموز از صبح تا ظهر هر روز در مدرسه حضور دارد و سپس در مسجد حضور یافته و فعالیت در این حوزه را دنبال می کند.

 

وی با بیان اینکه طرح پیوند مسجد و مدرسه برای دختران و پسران در پایه های مختلف تحصیلی فعال است و برنامه دارد، تصریح کرد: پیوند خوبی میان والدین، فضای آموزشی و مسجد ایجاد شده  و همین ارتباط مناسب به همت کانون فرهنگی هنری اسوه بابل در مجتمع آموزشی تربیتی اشراق و مسجد کاظم بیک شهرستان بابل موجب شده است که فعالیت های چشمگیری را در حوزه مسجد شاهد باشیم.


جهانی گفت: اکنون کانون های فرهنگی هنری مساجد به یکی از این ظرفیت های بسیار خوب دستگاه های فرهنگی کشور تبدیل شده است و ما می توان در کانون های مسجد با توجه به نیاز منطقه فعالیت های موثری را انجام داد.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل  افزود: امروز از ۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد بایلد که زیر مجموعه کانون اسوه بابل است؛ امتیازات بالایی را در سامانه فهما بچه های مسجد کسب کرده ایم و این به دلیل تعاملی است که در اجرای برنامه های مختلف ایجاد شده است و انتظار داریم که کانون های ویژه، ویژه دیده شوند.

وی یادآور شد: تکلیف و مسئولیت داریم تا متناسب با استعدادهایی که خداوند متعال در وجود انسان ها قرار داده است، از همه توانایی و زمینه ای که برای انجام کار فراهم شده، استفاده کرده و بهره مند شویم و تلاش کنیم تا همانگونه که اجرای این طرح پیوند «مسجد و مدرسه» به همت کانون فرهنگی هنری اسوه موجب حضور فعالانه و نظام مند نوجوانان و جوانان در مسجد شده است؛ امید است با الگوسازی آن در سطح کشور موجب جذب حداکثری نسل نو به مسجد شویم.

کد خبر 1126261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha