پرستاران شجاعانه در قلب جنگ با کرونا ایستادگی کردند

امام جمعه دهدشت گفت: در روزهایی که ما از بیمارستان ها کیلومتر ها فاصله می گرفتیم و خانواده ها از بیمار کرونایی خود دوری می کرد، پرستاران شجاعانه در قلب جنگ با این بیماری ایستادند و به جهاد مشغول بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «علی وحدانی فر» امروز (۲۱ آذر ماه) در آئین تجلیل از پرستاران دهدشت با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تلاش‌ های دلسوزانه، صبورانه و ایثارگرانه پرستاران بر کسی پوشیده نیست، گفت: جامعه از شما توقعاتی دارند و مراقب باشید حریم خصوصی بیمار حفظ شود.

 

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر، بردباری و مقاومت است که با استقامت خود در حادثه کربلا در جهان درخشید، افزود: گاهی یک کلام پرستار بیماری از مرگ نجات داده و امید به زندگی را در دل آنها می رویاند.

 

وی تصریح کرد: در روزهایی که ما از بیمارستان ها کیلومتر ها فاصله می گرفتیم و خانواده ها از بیمار کرونایی خود دوری می کرد، اما پرستاران شجاعانه در قلب جنگ با این بیماری ایستادند و به جهاد مشغول بودند.

 

حجت الاسلام وحدانی فر یادآور شد: در شرایط کرونایی پرستاران همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند و بدون هیچ گونه چشم داشتی به کمک هم وطنان خود شتافتند.

 

امام جمعه دهدشت گفت: کلمات و زبان قاصر از بیان این همه جهاد و ازخودگذشتگی پرستاران است و بی تردید هنر پر افتخار پرستاری نه یک تخصص و نه یک شغل، بلکه موهبتی ارزشمند از سوی پروردگار متعال است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه هم در این آئین با تاکید بر اینکه تلاش های گسترده پرستاران در دوران کرونا برای مقابله از این بیماری بر کسی پوشیده نیست، گفت: زحمات کادر درمان به ویژه پرستاران قابل جبران نبوده و در بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا روز های سخت و طاقت فرسایی جهت خدمت به بیماران با دوری از خانواده سپری کردند.

 

«منصور تقوی منفرد» با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در روز عاشورا نقش آفرین بوده و پشتوانه‌ ای برای امام حسین (ع) بود، افزود: پرستاران و کادر درمان در عرصه همه‌ گیری کرونا با ایثارگری خدمات کم‌ نظیری را ارائه  و خالصانه به خدمت دهی به هم وطنان خود پرداختند.

گفتنی است در پایان از کادر پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و از آقایان عباسی و ابروشن دو پرستار نمونه کشوری نیز به صورت نمادین تجلیل شد.

کد خبر 1126275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha