۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خودکفا شدند

محمدی گفت: با ایجاد اشتغال برای خانوارهای زیرپوشش این نهاد در سال جاری ۸۰۰ خانوار خودکفا شده و از چرخه حمایت خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «جاسم محمدی» در نشست خبری با خبرنگاران این استان که در خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۸ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که از ابتدای سال جاری ۱۰ هزار خانوار به این مجموعه اضافه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خانواده‌های زیرپوشش این نهاد از خدماتی نظیر معیشت، اشتغال، آموزش، بهداشت، بیمه، مستمری ماهانه و موارد فرهنگی برخوردار می‌شوند.

 

محمدی، اشتغال را از مهمترین برنامه‌های این نهاد برای خودکفایی خانوارهای تحت پوشش برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده این در حالی است که برنامه و تعهد امسال کمیته امداد بیش از پنج هزار فرصت شغلی است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت زیرپوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در قالب مشاغل خانگی برای این افراد مشاغل خرد ایجاد شده است.

 

محمدی به مسکن مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: چنانچه مددجویان زمین تامین کنند تمامی هزینه‌های احداث مسکن با کمک خیرین و اعتبارات این نهاد و سایر نهادهای خیریه تامین می‌شود.

 

وی تعداد فرزندان یتیم و محسنین زیر پوشش این نهاد را پنج هزار و ۲۵۰ فرزند اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۶ هزار حامی از این افراد حمایت می‌کنند.

 

محمدی از جذب ۹۴۲ میلیارد ریال کمک‌های خیرین در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ از محل صدقات، اکرام، محسنین، زکات و مناسبت‌های مختلف جذب شده است.

 

کد خبر 1126296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha