دهیاران خراسان جنوبی حفر چاه‌های غيرمجاز را گزارش دهند

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با اشاره به فعالیت سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام)، گفت: دهیاران باید هرگونه حفر چاه غیر مجاز، تصرف در حریم وبستر رودخانه‌های استان را گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» صبح امروز (۲۲ آذر) در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و حاشیه سدهای استان اظهار کرد: موضوع کم آبی و کاهش بارندگی سالهای اخیر در خراسان جنوبی که جزو استان های کم بارش است قصه پرغصه است که در کنار آن نحوه ورود غیرمجاز به استفاده از منابع آبی و آبهای زیرزمینی است که متاسفانه شاهد هستییم و بر همین اساس این کارگروه برای پای کار آوردن دستگاه های مسئول و جلوگیری ار حفر چاه های غیرمجاز است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به هوشمندسازی چاه های صنعتی و کشاورزی، گفت: در این زمنیه اسامی دستگاه هایی که برای هوشمندسازی چاه‌ها همکاری نکردند به حوزه دادگستری برای پیگیری اعلام شده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب، ادامه داد: باید عموم مردم به خصوص روستاییان دخل و تصرفی در حوزه حریم رودخانه‌ها و بستر آن نداشته باشند و دهیاران باید هرگونه حفر چاه غیر مجاز، تصرف در حریم وبستر رودخانه‌ها را گزارش دهند.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا افزود: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) گزارش تخلفات و جرایم حوزه آب را در این سامانه به نشانی Sajam.scpd.ir ثبت کنند و تمامی گزارشات به صورت محرمانه پیگیری می‌شود.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه لزوم مدیریت پساب تصفیه خانه بیرجند، تصریح کرد: باید این مهم برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیرخوراکی مدیریت شود و آن میزانی که قرار است از خروجی پساب جذب حفره های زیرزمینی شود باید مدیریت شود تا از دسترس مردم و دام و طیور خارج باشد.

کد خبر 1126366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha