سهمیه گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ۳.۵ میلیون متر مکعب در شبانه روز است

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: اکنون برای یک شبانه روز، ۳.۵ میلیون مترمکعب گاز برای نیروگاه در نظر گرفته شده است.

«سید رضا مرجان زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: سوخت این نیروگاه گاز است که امسال مصرف گاز این نیروگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و وضعیت شبکه گاز و عدم کاهش محسوس دما را می توان از جمله دلایل آن برشمرد.

 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان مازوت سوخت نیست، خاطرنشان کرد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز است اما در زمستان به دلیل افت و یا قطعی گاز، این نیروگاه با سوخت دوم که گازوئیل است به کار خود ادامه می دهد.

 

مرجان زاده اضافه کرد: در صورت نیاز به سوخت دوم، گازوییل در نظر گرفته شده که میزان مصرف آن بستگی به نیاز شبکه دارد و نمی توان عدد قطعی برای آن مشخص کرد و در حال حاضر دو بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی گاز و بخار فعال است.

 

وی تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با سه واحد بخار هر کدام با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۶ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات حدود دو درصد برق کشور را تامین می کند و نقش به سزایی در تامین برق کشور دارد.

 

وی اضافه کرد: نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که از ابتدای مهرماه سال گذشته مدیریت آن به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شده است.

 

این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است. نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

کد خبر 1126378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha