سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه شفت برگزار می‌شود

رحیمی گفت: همزمان با فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا(س) سوگواره یاس نبوی در سطح بقاع متبرکه شفت برگزار می‌شود.

«حمید رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شفت با تسلیت پیشاپیش شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: رفتار و سلوک اخلاقی حضرت فاطمه(س) را باید در حوزه نظر و عمل ترویج کرد، هم با گفتار باید عطر روحبخش یاس نبوی را و هم با حرکت های مجاهدانه و رفتارهای عاشقانه منتشر کرد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت افزود: یکی از کارهایی که حضرت فاطمه(س) بسیار دوست داشته و بدان اهتمام ویژه‌ای داشتند؛ صدقه و کمک به مستمندان بود.

 

وی گفت: با توجه به تقارن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام سوگواری یاس نبوی (شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)) و نیز دهه بصیرت، نظر به اجرای واکسیناسیون همگانی و کاهش بیماری کرونا و محدودیتهای اعلامی؛ با هدف گرامیداشت این ایام ، برنامه ریزی مناسبی برای تعظیم شعائر و برگزاری مراسم ویژه در بقاع متبرکه و مساجد شهرستان  صورت گرفته است.

 

رحیمی با اشاره به اینکه سوگاره «یاس نبوی» در سطح بقاع متبرکه شهرستان شفت برگزار می‌شود تصریح کرد: استفاده از تلاوت قاریان ممتاز و ذاکران اهل بیت و نیز قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسم، اطعام عزاداران از منابع خیرین، استقبال و پذیرایی از دسته جات عزاداری در صحن بقاع متبرکه ومساجد، اقامه عزای شهادت حضرت زهرا(س) در فاطمیه دوم،  از دوشنبه 13 دیماه لغایت 17 دی1400(مطابق معمول سنوات گذشته) و استفاده کامل از ظرفیت مبلغین اعزامی در ایام تبلیغی از جمله برنامه‌های یاس نبوی است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت با اشاره به راه اندازی کاروان عزای سوگواران یاس نبوی در مناطق شهری و معابرعمومی، تصریح کرد: اجرای این حرکت فرهنگی از سوی فعالان بقاع متبرکه،فضای معنوی فاطمیه را برای مناطق مجاور بقاع  و مساجد به ارمغان می‌آورد.

 

وی با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه بسته‌هایی شامل مواد غذایی ضروری تهیه و در قالب یک سبد غذایی، به نام تبرکات فاطمی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه ومساجد اهدا می‌شود اظهار کرد: زمان اجرای طرح تبرکات فاطمی از 25 آذر لغایت 17 دی ماه است.

 

رحیمی افزود: باتوجه به لزوم رسیدگی به وضعیت سلامتی روحی و جسمی خانواده، تدابیری اندیشیده شده تا در برنامه های ویژه شهادت بزرگ بانوی بشریت، خدمات ویژه بهداشتی، درمانی و مشاوره‌ای به بانوان و کودکان ارائه شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت خاطرنشان کرد: در این خصوص با دعوت از بسیج جامعه پزشکی، گروه های جهادی فعال در حوزه درمان و سلامت، پزشکان متخصصین زنان و مامایی، مشاورین خانواده و... غرفه های سلامت در تمامی برنامه ها و تجمعات برپا می‌شود.

 

کد خبر 1126385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha