دومین جلسه استماع نخبگانی طرح حمایت از حقوق کاربران برگزار شد

دومین نشست از سلسله نشست‌های استماع نخبگانی در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی با حضور جمعی از اساتید و فعالان فضای مجازی در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دومین نشست استماع نخبگانی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی با حضور جمعی از اساتید و فعالان فضای مجازی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مدیرکل دفتر فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد: در نشست امروز نظرات الحاقی و اصلاحی در مورد طرح مورد بررسی قرار گرفت.

 صادق ستاری فر اضافه کرد: مرکز پژوهش‌ها در جلسات داخلی خود به‌صورت روزانه نظرات را مورد ارزیابی قرار داده و پس از پایان برگزاری جلسات استماع نخبگانی، نسبت به بررسی نهایی و اعمال این نظرات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه گزارش کامل این جلسات شامل موارد مورد توافق و موارد اختلافی و پیشنهادات ابداعی و الحاقی به کمیسیون مشترک منعکس خواهد شد، اظهار کرد: در این جلسه در یک فضای کارشناسی مواد مشخصی از طرح مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رهاشدگی فضای مجازی، ضرورت پیش بینی ضوابط قانونی برای این حوزه، تاخیر و تاخر قانونی ما نسبت به نیازها و مسائل موجود و در مقایسه با کشورهای جهان از جمله محورهایی بود که در این نشست از طرف شرکت‌کنندگان مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین شرکت کنندگان یادآور شدند: این طرح باید ضامن تامین حقوق عمومی و تقویت کننده دیپلماسی عمومی کشور شود ضمن اینکه این فضا نباید بستری برای فعالیت‌های مجرمانه باشد.

 منع انحصار برای ارائه خدمات فضای مجازی و دسترسی امن و سالم کودکان به این فضا از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

به علاوه پیشنهاداتی نیز از سوی برخی کارشناسان برای ارتقا طرح و رفع اشکالات آن مطرح شد در انتها نیز مقرر شد شرکت کنندگان پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی خود را تا پایان هفته جاری برای مرکز ارسال کنند.

کد خبر 1126416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha