خراسان شمالی میزبان یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی طی اسفندماه سال جاری خبر داد.

«حسین فرخنده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت فرهنگ منور، ناب و جریان ساز رضوی و تولید آثار هنری ملهم از آموزه های دینی، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) برنامه ریزی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، موضوعات این جشنواره را در 6 بخش «آداب و فرهنگ زیارت»، «جلوه‌های حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین های رضوی»، «معماری حرم رضوی»، «زوار حرم رضوی» و «مناسک و مراسم و جشن‌های رضوی» معرفی کرد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)برگزار می شود، اشاعه فرهنگ منور رضوی از طریق هنر عکاسی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار هنری برتر در حوزه عکاسی و بسط و گسترش هنر دینی را به دیگر اهداف این برنامه فرهنگی افزود.

 

فرخنده، این جشنواره را شامل سه بخش حرفه ای، جنبی و ویژه اعلام کرد و گفت: بخش حرفه ای شامل عکس های تهیه‌شده با دوربین های حرفه ای، مرتبط با موضوع جشنواره شامل تک عکس، مجموعه عکس و مولتی مدیا، بخش جنبی شامل عکس های یادگاری خانوادگی در حرم امام رضا ع (دوربینی یا موبایلی) و بخش ویژه شامل  عکس های با موضوع دلتنگی برای امام رضا ع در ایام کرونایی، توسل به امام رضا ع برای بیماران کرونایی می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه دبیرخانه‌ جشنواره تمامی عکس‌های راه یافته به نمایشگاه را از طریق صفحه اینستاگرامیِ جشنواره به نمایش خواهد گذاشت، افزود: عکس‌های راه یافته به بخش نمایشگاه توسط دبیرخانه چاپ و به نمایش گذاشته می شود ضمن اینکه به همه شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه می یابد گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

 

فرخنده، آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به سامانه جشنواره به آدرس portal.shamatoos.ir  ارسال کنند.

 

وی داوری و ارزیابی آثار را 20 بهمن و اعلام اسامی عکاسان راه‌یافته به بخش نهایی را یکم اسفند ماه اعلام و اظهارکرد: آئین اختتامیه جشنواره نیمه اول اسفند ماه برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1126448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha