جای دستگاهی برای هماهنگی میان پژوهش و تولید در فارس خالی است

کریمی گفت: جای یک دستگاه برای ایجاد هماهنگی میان پژوهش و تولید در فارس خالی است و جامعه علمی و پژهشی استان از دستگاه های اجرایی و مراجع تولید استان گلایه مند هستند که چرا تیم پژوهشی در استان از استان های دیگر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالعلی کریمی»، امروز (دوشنبه 22 آذر) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در شیراز گفت: در بیانات مقام معظم رهبری، استان فارس در علم، فرهنگ، هنر و تولید در قله دانسته شده است و دولت مردمی آیت الله رئیسی به پیروی از مقام معظم رهبری از حوزه های علمی حمایت همه جانبه می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس افزود: ایجاد ارتباط میان حوزه های علمی و پژوهشی با دستگاه های اجرایی و حوزه های تولید برای دولت سیزدهم اهمیت ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: استاندار فارس نیز دانشگاهی و پژوهش محور است که معتقد است میان جامعه علمی و پژوهشی با صنعت و تولید باید ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد و امیدواریم در برهه جدید کشور و استان در این حوزه درخشش بالایی در فارس داشته باشیم.

کریمی تصریح کرد: دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، پژوهش و تولید است و باید پل میان این حوزه ها ایجاد شود و تمام مدیران دستگاه های اجرایی فارس در این خصوص تلاش کنند.

وی ادامه داد: جای یک دستگاه برای ایجاد هماهنگی میان پژوهش و تولید در فارس خالی است و جامعه علمی و پژهشی استان از دستگاه های اجرایی و مراجع تولید استان گلایه مند هستند که چرا تیم پژوهشی در استان از استان های دیگر هستند.

کریمی اضافه کرد: فارس در حوزه علمی بسیار توانمند است که باید مورد استفاده موثر قرار بگیرد و از هفته پژوهش و فناوری باید برای استفاده از ظرفیت های این حوزه استان استفاده موثر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فارس یک استان تولید محور است که در حوزه هایی مانند کشاورزی حرف اول را می زند و مشکل کم آبی در این حوزه با ورود مراکز علمی و هم افزایی دستگاه های اجرایی می تواند رفع شود.

کریمی با اشاره به حوزه صنعت نیز گفت: در تولیدات صنعتی نیز فارس مطرح است که باید با استفاده از علم و پژوهش مورد توسعه قرار بگیرد و منابع اقتصادی بیشتری به علم و پژوهش باید اختصاص داده شود.

کد خبر 1126460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha