۷۰ کارگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی در کردستان برگزار شد

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ۷۰ کارگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی به همت این اداره کل در سطح استان برگزار شده است.

ئالا شهسواری مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و در راستای تقویت فرهنگی حجاب و عفاف باید کارهای فراوانی صورت گیرد که یا پیش از این انجام نشده و یا آنطور که شایسته بوده مورد توجه قرار نگرفته است.

 

وی افزود: برای اجرایی و عملیاتی شدن فرهنگ حجاب و عفاف نیاز به یک حرکت جمعی در تمامی نهادهای فرهنگی چه خصوصی و چه دولتی و استفاده از تمامی توانایی‌ها و امکانات و اختیارات موجود در نهادهای کشور از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

 

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: حجاب و عفاف یک فریضه است که به جهت تاثیرات عمیقی که در رشد فضایل اخلاقی و جامعه داد جزء اولویت‌های این نهاد است.

 

شهسواری بیان کرد: با توجه به همه گیر شدن ویروس منحوس کرونا بیشترین آسیب به حوزه برنامه‌های ترکیبی و آموزشی رسید اما اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان براساس رسالت خود فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه حجاب و عفاف در دو سال اخیر انجام داده است.

 

وی برگزاری جشن تکلیف همراه با اهدای چادر، قرآن، بسته‌های فرهنگی و کارت هدیه به 560 دانش‌آموز دختر با هزینه‌ای بالغ بر 68 میلیون تومان را از جمله این اقدامات خواند و اعلام کرد: عرصه محصولات فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب با تخفیف 20 درصد به بانوان، شناسایی و تقدیر از خانواده‌های محجبه با حضور در درب منزل آنها و برگزاری اردوی آموزشی، فرهنگی و تفریحی ویژه بانوان شاغل در ادارات با همکاری چند دستگاه اجرایی از اقدامات انجام شده در حوزه حجاب و عفاف در استان بوده است.

 

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی سه روزه برای دبیران پرورشی و معارف در قم که هر سال دوبار و با تعداد 400 نفر از بانوان نیز از اقداماتی است که تبلیغات اسلامی کردستان در راستای ترویج عفاف و حجاب انجام داده است.

 

شهسواری برگزاری همایش فاطمی در 10 شهرستان استان، برگزاری نشست‌های تخصصی .و کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی رادیویی، اعزام مبلغ و مبلغه، تقدیر از همیارات تبلیغ و روحانیون مستقر در سطح استان برای تبلیغ فرهنگ حجاب و عفافريال تجلیل از بانوان فعال فرهنگی و اساتید حوزه عفاف و حجاب و تولید محصولات فرهنگی و فیلم کوتاه در فضای مجازی با موضوع حجاب و عفاف را از دیگر برنامه‌های حوزه عفاف و حجاب این اداره‌کل در سطح استان کردستان برشمرد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری 800 کارگاه آموزشی سبک زندگی فاطمی در استان، انجام فعالیت‌های مجازی از جمله پویش حرف‌آوردو اجرای طرح رفیقانه، اجرای یک هزار و 5400 مشاوره چهره به چهره در پایگاههای اجتماعی، برگزاری 100 جلسه کارگاه آسیب‌های اجتماعی نوپدید، برگزاری 70 مورد کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی و اعزام تیم مشاورین به مساجد از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل است.

 

کد خبر 1126462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha