جلسه هماهنگی جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد

جلسه هماهنگی و توجیهی جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی با حضور رئیس اداره فرهنگی استان، دبیرجشنواره استان، مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، مسئول کانون پرورشی و هنرمندان حوزه صنایع دستی شهرستان سنقروکلیایی در محل مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ؛،در ابتدای مراسم  محمدرضا کماسی ضمن تشکر از حضور هنرمندان حوزه صنایع دستی به ظرفیت خوب فعالیت های هنری در شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته شهرستان سنقروکلیایی موفق به کسب مقام دوم ساخت عروسک های نمایشی در این جشنواره شده است که امیدواریم امسال نیز باتوجه به ظرفیت خوب هنرمندان حوزه صنایع دستی شاهد درخشش بیشتر هنرمندان سنقری باشیم . 
 
 
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی افزود : جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه ای فرصتی مناسب برای معرفی هنرمندان و تولیدات آنها برای ارائه در بازار در راستای فروش و درآمدزایی است و شایسته است هنرمندان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. 
 

 
در ادامه پیمان جسری در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه خوب هنرمندان شهرستان سنقروکلیایی در استان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی در استان، شناسایی هنرمندان حوزه صنایع دستی و معرفی محصولات تولیدی آنها به مخاطبان از طریق برگزاری نمایشگاه و همچنین انتخاب برگزیدگان این جشنواره برای معرفی به جشنواره کشوری "فیروزه" میباشد.
 

 

رئیس اداره فرهنگی اداره کل استان کرمانشاه در ادامه از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره خواست در خلق و ارائه آثار خود به موضوع فرهنگ و خرده فرهنگ های بومی شهرستان  توجه ویژه ای داشته باشند. 
 
 
 

مهدی بساطی در این جلسه با عنایت به دستورالعمل جشنواره محصولات فرهنگی افزود :مهمترین کاری که در مورد این جشنواره در استان انجام شد حضور همکاران دبیرخانه استان در شهرستانها و ارتباط نزدیک با هنرمندان شهرستان ها بود که مورد توجه و تمجید وزارت خانه هم قرارگرفت وبدون واسطه از نظرات و پیشنهادات هنرمندان در راستای هرچه بهتر برگزار کردن جشنواره بهره گیریم. 
 
 
 

دبیرجشنواره استان کرمانشاه  اظهار کرد: یکی از مهمترین نتایجی که در جشنواره کالاهای فرهنگی به آن رسیده ایم معرفی المان ها  و نمادهای  فرهنگی شهر کرمانشاه و شهرستان های تابعه آن است که تلاش داریم این نمادهای بومی را بعنوان یک برند فرهنگی در کشور معرفی کنیم.  
 
 
در پایان نیلوفر مظفری مسئول کانون پرورشی ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: بعداز رکود محسوس فعالیت ها و جشنواره ها در سراسرکشور بدلیل محدودیت های کرونا، این جشنواره فرصت خوبی است برای تولید و درادامه رقابت آثار هنری هنرمندان استان، لذا مجموعه همکاران کانون پرورشی شهرستان نیز آمادگی خود را در راستای همکاری و معرفی آثار هنرمندان حوزه عروسکهای نمایشی اعلام میدارد.

کد خبر 1126474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha