جامعه ایمانی باید نسبت به همنوع خود احساس وظیفه داشته باشد

حجت الاسلام بارانی گفت: جامعه ایمانی باید نسبت به همنوع خود احساس وظیفه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان پارسیان، حجت‌الاسلام « محمد بارانی »، در همایش زکات با بیان اینکه جامعه ایمانی باید نسبت به هم نوع خود احساس وظیفه داشته باشد، اظهار داشت: اگر مواسات و همدلی در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی از بین خواهد رفت.


وی از پارسیان به عنوان دیار کریمان نام برد و افزود: مردم نیکوکار پارسیانی در رفع مشکلات همنوعان خود احساس مسئولیت دارند به گونه ای که در حوزه زکات، پیشتاز استان هستند.


« جلیل تراهی »، مدیر کل کمیته امداد هرمزگان نیز گفت: توسعه بستر خدمات رسانی توسط مردم در بحث زکات به عنوان یکی از وظایف جامعه اسلامی است.


وی با اشاره به اینکه توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، افزود: تلاش می‌کنیم با فعالیت مناسب در حوزه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان هرمزگان زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف کمیته امداد را از ظرفیت این فریضه الهی فراهم کنیم.


مدیر کل کمیته امداد هرمزگان با اشاره به جمع آوری زکات در سطح شهرستان پارسیان، عنوان کرد: طی هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۴ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.


شایسته ذکر است در پایان این مراسم از مودیان و عاملین زکات این شهرستان تجلیل شد.

کد خبر 1126476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha