ابر بحران آب جنوب کرمان نیازمند مدیریت علمی است/ کشاورزی را فدای صنعت نکنیم

حجت الاسلام میثم تارم گفت: ابر بحران جنوب کرمان نیازمند مدیریت علمی است به نحوی که کشاورزی و دامداری آن به عنوان یک اصل اساسی فدای صنعت نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۲ آذر ماه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان با امام جمعه جیرفت دیدار کرد.


 حجت الاسلام «میثم تارم» در این دیدار، گفت: ابربحران آب در جنوب کرمان نیازمند مدیریت علمی است.

امام جمعه جیرفت افزود: کشاورزی و دامداری جنوب کرمان به عنوان اصل و اساسی که با سلامت، تغذیه و معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد باید حفظ شود و آن را فدای صنعت نکرد.


وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات و آموزش می‌تواند با اصلاح شیوه‌های کشاورزی و متناسب‌سازی آن با ظرفیت،  اقلیم و شرایط کم آبی منطقه، تحول عظیمی را در عرصه کشاورزی رقم بزند.


 حجت الاسلام تارم عنوان کرد: عملیاتی‌سازی یافته‌های علمی و بکارگیری آن در مزارع نیازمند تنوع بخشی به شیوه‌های آموزش برای انتقال نتایج تحقیقات است.


امام جمعه جیرفت با تاکید بر این که شهرداری‌ها کار علمی را جایگزین آزمون و خطا کنند،  ابراز کرد: وجود مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان نه تنها برای کشاورزان بلکه برای مجموع شهرداران جنوب نیز نعمتی بزرگ است که باید از آن بهره گرفت.


وی ادامه داد: انتظار است شهرداری‌ها در مباحث فضای سبز، زیبایی شهرها و کاشت درختان و گل و گیاه شهری از نظرات و مشاوره‌های کارشانسی این مرکز استفاده کنند.


حجت‌الاسلام تارم عنوان کرد: متناسب سازی فضای شهری با شرایط اقلیمی منطقه از مجرای اقدامات کارشناسی شده، از هزینه‌های آزمون و خطا و تبعات مخرب کاشت برخی گونه‌های درختان جلوگیری می‌کند.


 با کمبود 88 درصدی نیروی انسانی مواجه‌ایم


«احمد آیین» در دیدار با امام جمعه جیرفت، گفت: این مرکز را می‌توان از سکاندار پژوهش‌های کاربری کشاورزی جنوب کشور دانست.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: دستیابی به کشاورزی دانش‌بنیان نیازمند انتقال یافته‌های علمی به کشاورزان و عملیاتی‌ساز آن‌ها در مزارع است.


وی با بیان این مطلب که امسال افزون بر 60 پروژه تحقیقاتی را دست اجرا داریم، ادامه داد: حفاظت و حمایت از ذخایر ژنتیکی یکی دیگر از وظایف این مرکز است.


آیین با اشاره به گستردگی زمین زیرکشت در جنوب کرمان و لزوم توسعه خدمات و پژوهش‌ها، تصریح کرد: برای متناسب‌سازی فعالیت‌‎ها با کمبود حدود 80 درصدی نیروی انسانی مواجه هستیم.


وی در خاتمه از آغاز به کار نمایشگاه ارائه دستاوردهای این مرکز خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه از فردا در جهاد کشاورزی جنوب کرمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 1126506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha