افزایش سه برابری فعالان قرآنی خواهران شاغل در سپاه

مسئول مرکز فرهنگی خواهران شاغل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از افزایش سه برابری فعالان قرآنی خواهران شاغل در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

محبوبه امیراحمدی  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های قرآنی خواهران شاغل در سپاه گفت: امسال سیزدهمین دوره مسابقات نیروهای مسلح خواهران شاغل پیش رو داریم. الحمدالله سپاه سوابق بسیار درخشانی را در این رقابت ها به دست آورده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های 94، 96 و 98 در سه دوره متوالی مقام نخست را در بین چهار نیروی ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کسب کرده است.

 

مسئول مرکز فرهنگی خواهران شاغل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در بخش فعالان قرآنی سپاه از سال 90 فعالان قرآنی خواهران شاغل در سپاه به فعالیت پرداختند و در سال 92 که آمار آنها 586 نفر بود، الحمدالله با آمادگی های لازم و برگزاری کلاس های مربوطه توانستیم این آمار را به هزار و 858 نفر ارتقا دهیم. این افراد در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و دوره های تفسیری قرآن کریم فعال هستند.

 

امیر احمدی ادامه داد: امسال نیز در رشته های حفظ کل، 20 جزء، 15 جزء، 10 جزء، 3 جزء، تحقیق و ترتیل و نیز مفاهیم و نکات تفصیلی جزء 20 قرآن کریم، نمایندگان قرآنی سپاه در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.

 

وی در مورد نقش قرآن در افزایش توان دفاعی و تاثیر آن بر سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: نقش قرآن در زندگی بشر در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی و حتی بین المللی قابل بررسی است. مهمترین نقشی که قرآن توانسته است با عظمت خود در زندگی ما داشته باشد، ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه هستیم و چه بسیار مبانی ای که توسط انس با قرآن از سر راه برداشته می شود.

 

وی گفت: اضطراب پدیده شایع عصر حاضر است که قطعا اضطراب اثرات جدی بر روابط اجتماعی بر جای می گذارد و در نتیجه کنترل و مهار آن همیشه مورد بحث و بررسی قرار دارد.

 

مسئول مرکز فرهنگی خواهران شاغل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در تحقیقات فراوان در مورد تاثیر موسیقی بر کاهش اضطراب، سنجیده شده که یکی از اقسام موسیقی، موسیقی ناشی از تلاوت قرآن است. گوش کردن به آوای قرآن، روح و روان انسان را متاثر می کند و در سوره طاها آیه  124خداوند میفرماید:  وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِى فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکاً وَنَ حْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَى‏، و هر کس از یاد من روى گرداند، پس همانا براى او زندگى تنگ و سختى خواهد بود و ما او را در قیامت نابینا محشور مى ‏کنیم. این موضوع به درستی نقش قرآن را در زندگی انسان تدوین می کند.

 

وی گفت: قرآن روش درست زیستن را به انسان می آموزد و برنامه ای را که دربرگیرنده تمام ابعاد زندگی و تضمین کننده سلامت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارایه می دهد به میزانی که انسان آموزه ها و دستورهای الهی را در زندگی پیاده می کند، موفقیت کسب می کند اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد دچار خسارت و ضرر می شود.

 

وی ادامه داد: راه نجات از احساس تنهایی، ناامنی، پوچی و وانهادگی درآمیختن با معنویت و عقلانیت است که یک پای آن وحی و پای دیگر آن عقل است. اسلام دین بی تفاوت و بی خیال نیست و خود را در مقابل تمام آحاد جامعه مسئول می داند.

 

امیراحمدی در مورد جایگاه قرآن در افزایش توان دفاعی، روحی و معنوی تصریح کرد: اسلام زیر بار ظلم و ستم و تجاوز دشمن رفتن را نمی پذیرد و دستور به جهاد دفاعی برای استقلال سرزمینی و دفع فساد تبهکاران، گرفتن حقوق خود از همنوعان و دفع فتنه و عزت اسلام، عدم تمرکز قدرت در دست سلطه طلبان می دهد و برای تداوم حاکمیت قانون الهی شناخت خود و جهاد با نفس و شناخت دشمن و جهاد آن را تجویز می کند.

 

وی گفت: امیال نفسانی از درون و اغوای شیطانی همواره در کمین گمراهی انسان ها قرار دارد تا او را از بندگی خدای یکتا رها کند و به دنیای گرایی وا دارد. برای گرفتار نشدن در این بلا بصیرت دین توحیدی ضروری به نظر می رسد.

 

 

کد خبر 1126560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha