هنرمندان فاروجی به افتتاح بخشی از مجتمع فرهنگی و هنری قناعت کنند

قصه افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری فاروج، خواب زمستانی امسال را هم تجربه می کند یا نه، دغدغه ای است که هنرمندان فاروج همچنان با آن دست به گربیان هستند.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ مجتمع فرهنگی و هنری فاروج که از سال ۹۴ ساخت آن در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شد همچنان تا به بهره برداری رسیدن فاصله دارد و به رغم وعده های بی‌شمار در سال های اخیر، دست هنرمندان را در پوست گردو گذاشته و کمبود سرانه فضای فرهنگی، روند فعالیت ها را سخت کرده است. پیش از این بارها از بهره برداری از این طرح در مناسبت های پیش رو سخن گفته شد اما همچنان این طرح ناتمام است و بیم و امیدهای هنرمندان به قوت خود باقی است.

 

یکی از هنرمندان فاروج گفت: داشتن فضای مناسب فرهنگی حداقل نیاز فرهنگی است که سرانه این فضاها در شهرستان محدود است و تناسبی با جمعیت ندارد.

 

«علی صادقی» افزود: فضای اداری فعلی کفاف حداقل فعالیت ها را نمی دهد و تداخل برنامه ها طبیعتی ترین رویداد در اجراهاست.

 

هنرمند دیگری گفت: برگزاری نمایشگاه ها، نشست های هنرمندان، کلاس های آموزشی و استمرار آن نیازمند محیطی فرهنگی است.

 

«مریم عباسپور» اظهارکردهر رشته هنری مقتضیات خود را دارد که این نیازها در فضای فعلی اداره فرهنگ و ارشاد فراهم نیست.

 

وی گفت: برگزاری  نشست های انجمن، کلاس ها و دوره های آموزشی، فضای مناسب، کتابخانه تخصصی، امکانات سمعی و بصری و.. نیاز دارد که در شرایط فعلی فراهم نیست.

 

یک هنرمند حوزه موسیقی هم گفت: کلاس های انجمن موسیقی در فضای اداری فرهنگ و ارشاد برگزار می شود که برگزاری دو رشته موسیقی همزمان تداخلاتی ایجاد می کند.

 

«مریم عالیشاهی» افزود: نبود آموزشگاه های خصوصی، احتیاج به فضاهای عمومی مثل مجتمع های فرهنگی را بیشتر می کند اما به نظر می رسد که بخت ساخت این فضاها در فاروج بلند نیست و سال‌ها از شروع ساخت مجتمع فرهنگی فاروج می گذرد و هنوز به ثمر نرسیده است.

 

 

بخشی از مجتمع فرهنگ و ارشاد  اسلامی امسال به بهره برداری می رسد

معاون فرماندار فاروج گفت: با اعتبار ملی اختصاص یافته به این طرح، امسال بخشی از این طرح به بهره برداری می رسد تا دغدغه هنرمندان برای داشتن فضای مناسب برای فعالیت برطرف شود.

 

«رضا قاسم زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: اولویت اول در بهره برداری از طرح، بخش فرهنگی آن است و با این رویکرد تکمیل این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

 

معاون فرماندار فاروج با اشاره به اینکه بخش اداری طرح هم با تخصیص اعتبار به مرحله تکمیل و تجهیز می رسد، گفت: قرار گرفتن این طرح در شمار طرح های قابل افتتاح در دهه فجر هنوز مشخص نیست.

 

ساخت مجتمع فرهنگی فاروج پس از کش و قوس های فراوان در جانمایی مکان، در  سال 94  در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع  و با هزار و 50 متر زیر بنا آغاز شد که زمان بهره برداری از آن در زمان کلنگ زنی، یک ساله اعلام شد اما همچنان به مرحله عمل نرسیده و دغدغه هنرمندان برای داشتن فضایی مناسب برای فعالیت همچنان باقی است.

 

مساحت کنونی فضاهای فرهنگی شهرستان با احتساب مجتمع فرهنگی تیتکانلو 840 متر مربع است و با بهره برداری از مجتمع در حال ساخت فعلی شهر فاروج این رقم به هزار و 890 متر مربع می رسد.

 

 

تخصیص اعتبار امسال مجتمع فرهنگی فاروج حدود 600 میلیون ریال است

«حسن رضوانی» مدیر فرهنگ و ارشاد فاروج به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: اعتبار ملی اختصاص یافته به این طرح 11 میلیارد و 600 میلیون ریال اسناد سه ساله است که رقم نقدی این اسناد در حدود  6 میلیارد ریال خواهد بود.

 

وی افزود: با توجه به شناسایی ایراد در روند کار پیمانکار پیشین و تحویل موقت آن، طرح در مرحله برطرف شدن این ایرادهاست تا پس از آن، با طی مراحل اداری، پیمانکار جدید تکمیل آن را آغاز کند.

 

رضوانی گفت: انشعابات طرح هم در دست پیگیری است.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد فاروج با بیان اینکه برآورد سال گذشته اعتبار مورد نیاز طرح، 20 میلیارد ریال بود، بیان کرد: اما با وضعیت تورم، به حداقل 30 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل، تجهیز و محوطه سازی طرح نیاز داریم.

 

 

کد خبر 1126616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha