نمایشگاه یاس کبود در ایام فاطمیه گوشه ای از زندگی حضرت زهرا (س) را روایت می‌کند 

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: نمایشگاه یاس کبود در ایام فاطمیه گوشه ای از زندگی حضرت زهرا (س)، سیر تاریخی، بیت امام، مجموعه عاشورا، غدیر، سقیفه بنی ساعده، کوچه‌های بنی هاشم، درب نیم سوخته و فدک را روایت می‌کند.

حجت الاسلام «حسین فضیلتی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، گفت: در شهرستان عنبرآباد نیز همچون دیگر نقاط ایران اسلامی مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد بیان کرد: مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه ها و تکایا با رعایت نکات بهداشتی همراه با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شوند.

وی از برپایی نمایشگاه مفهومی کوچه های بنی هاشم، در شهر عنبرآباد خبر داد و افزود: این‌ نمایشگاه قرار است تحت عنوان یاس کبود با همراهی و مشارکت گروه های جهادی تبلیغی رهپویان شهداء، ثقلین و رهروان ولایت زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در ایام فاطمیه بازگشایی شود.

حجت الاسلام فضیلتی نیا ابراز کرد: مراحل ساخت نمایشگاه یاس کبود تقریبا از یک هفته قبل در حسینیه مسجد جامع و زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع با ۱۴ غرفه آغاز شده است البته در ساخت آن بچه های مسجد، خادمیارن رضوی، هیئتی ها، بسیجیان، مبلغین و جوانان ولایی نیز در حال کمک هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد با بیان این مطلب که نمایشگاه یاس کبود گوشه ای از زندگی حضرت زهرا (س) را روایت می کند، ادامه داد: سیر تاریخی، بیت امام، مجموعه عاشورا، غدیر، سقیفه بنی ساعده، کوچه‌های بنی هاشم، درب نیم سوخته، فدک، مرثيه خوانی در مصائب ام ابيها (س) و پخش كليپ تصويري، یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، معراج شهدا، مجموعه دفاع مقدس، غرفه انتقال مفاهیم نماز، حجاب، انقلابی گری از غرفه های این نمایشگاه است.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه ها تصاویری از شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای گمنام، پیام ها و شعارهایی در ضرورت زنده نگه داشتن نام و یاد آنها در بخش دفاع مقدس به نمایش در می آید.

حجت الاسلام فضیلتی نیا اضافه کرد: همچنین غرفه‌ای به چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص داده شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه آشنایی نسل جوان با ابعاد زندگی و شخصیتی بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و شناخت امام زمان (عج) و مظلومیتش است.

 وی بیان کرد: نمایشگاه یاس کبود همچنین با اهداف زنده نگه داشتن فاطمیه، پاسداشت مقام مادر، ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و بیان گوشه هایی از زندگانی ساده و معنوی ائمه معصومین (ع) مخصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فضیلتی نیا تاکید کرد: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی، آشنایی دانش آموزان با زندگینامه حضرت زهرا (س) و الگو برداری دانش آموزان به ویژه در بخش حجاب و عفاف از دیگر اهداف این اقدام فرهنگی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد با بیان این مطلب که در یکی از غرفه های این نمایشگاه، کتاب و محصولات فرهنگی ارائه می شود، عنوان کرد: محصولات این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف ارائه می شود.
 
وی در خاتمه از عموم مردم شهرستان عنبرآباد برای بازدید از نمایشگاه یاس کبود در ایام فاطمیه دعوت کرد.

کد خبر 1126634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha