لزوم تدوین نقشه راه جامع و کامل برای نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه تمام نهادها و مدیران دستگاه‌ها باید برای اقامه فریضه نماز اهتمام داشته باشند گفت: برای نهادینه کردن اقامه نماز در سطح جامعه نیازمند تدوین یک نقشه راه جامع و کامل هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (دوشنبه، 22 آذر) در جلسه هماهنگی اجلاس نماز که با حضور فرماندار و اعضاء ستاد اجلاس نماز در فرمانداری شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: بنا به فرموده معصومین(ع) پرچم اسلام و دین نماز است و نماز از مصادیق تدین به دین اسلام محسوب می‌شود.

 

امام جمعه رودسر فرمایش حضرت امیرالمومنین علی(ع) مبنی بر اینکه اگر انسان اهل نماز باشد از هجمه‌های شیطان در امان خواهد ماند را مورد اشاره قرار داد و افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) اولین امری که در اسلام واجب شد را نماز عنوان کردند بنابراین نماز همچون دژی مستحکم است و شیطان نمی‌تواند از این قلعه محکم عبور کند.

 

روحانی با بیان اینکه در قرآن کریم هزار بار از نماز یاد شده است تصریح کرد: در حاکمیت دین و اسلام نخستین چیزی که حاکمان دینی و مسئولین حکومت اسلامی باید به آن بپردازند، نماز است، بنابراین یک مدیر و مسئول در اداره تحت امر خود پیش از هر کاری باید نماز را محترم بشمارد و نسبت به اقامه این فریضه واجب در محیط کارش اهتمام و توجه داشته باشد.

 

وی عظمت و اهمیت امر نماز و اینکه در آیات و روایات بیشماری به نماز اشاره و تاکید شده است را متذکر شد و اذعان کرد: ۴۲ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و معتقدم هنوز نتوانستیم آن طور که باید حق نماز را ادا کنیم و جا دارد در این بخش پیگیری و جدیت بهتری داشته باشیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به بهسازی فضاها و نمازخانه‌های مجموعه خود و ترویج امر نماز اقدام کنند اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست‌های نماز در شهرستان‌ها این است که تمام افکار روی بهتر برگزار شدن نماز در ادارات، مساجد و در سایر نقاط مختلف متمرکز شود.

 

روحانی گرفتن نعمت‌ها را یکی از عقوبت‌های ترک نماز و پشت کردن به این فریضه واجب الهی دانست و یادآور شد: متولیان امر و دست اندرکاران باید سازوکارهایی را تعیین کنند که در تمام جامعه امر نماز بر سایر امور اولویت داده شود تا به موجب آن نمازخانه‌ها و مساجد میزبان نمازگزاران از قشرهای مختلف باشد.

 

وی تدوین و طراحی یک نقشه راه جامع و کامل برای نهادینه کردن اقامه نماز را در سطح جامعه و فراهم کردن ابزارها و امکانات لازم برای تحقق آن را خواستار شد و گفت: پخش کردن اذان در وقت نماز اولیه‌ترین خواسته و اقدامی است که انجام آن را از دستگاه‌ها و متولیان امر انتظار داریم.


 
امام جمعه شهرستان رودسر پخش اذان در میادین شهر و اجتماعاتی مانند یکشنبه بازار را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هر چه داریم از نماز داریم، نماز ستون دین است و همه متولیان باید نهایت تلاش خود را برای برگزاری اجلاس معنوی نماز که تاثیرات بزرگی را خواهد داشت انجام دهند.

 

کد خبر 1126641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha