جمع آوری۱۰ هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس

سرهنگ کریمی از جمع آوری ۱۰ هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «غلامرضا کریمی» امروز (22 آذر) در کارگاه یک روزه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی که با حضور فرماندهان سپاه شهرستان ها و پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد، گفت: تهیه دانشنامه دفاع مقدس کار بسیار ارزشمندی است که باید به آن توجه ویه شود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه دایره المعارف عنوان کشوری دانشنامه دفاع مقدس است که در سطح استان ها دنبال می شود، افزود: مقام معظم رهبری یک دایره المعارف مرجع، محکم، قوی، مستند و بی تعارف را از استان ها ۱مطالبه کرده و تاکید بر تولید متن فاخر نیز دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه این نکات باید مورد توجه در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی قرار گیرد، ادامه داد: دانشنامه دفاع مقدس علمی ترین تولید در این حوزه است و می تواند به عنوان یک مرجع کامل صدها سال مورد استفاده قرار گیرد.

 

تهیه ۷۱۴ مدخل و ۲۰۳ مقاله در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

 

این مقام مسئول در ادامه  با اشاره به اینکه در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۱۴ مدخل تهیه شده است، گفت: ۳۹۱ مدخل در حوزه شهدا و اشخاص، ۲۱ مدخل در حوزه فرهنگی، ۱۲۵ مدخل حوزه اجتماعی، ۷۳ مدخل نظامی، ۱۲ مدخل در حوزه جغرافیا و مابقی در سایر موضوعات مرتبط شناسایی شده است.

 

سرهنگ کریمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در جریان تهیه مقالات به بیش از ۲۷ موضوع پرداخته می شود، گفت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس ۲۰۳ مقاله علمی تهیه شده که ۱۵۳ مقاله در حوزه شهدا و اشخاص، ۳۳ مقاله در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ۱۷ مقاله در حوزه جغرافیا و نظامی شناسایی شده است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی همچنین با بیان اینکه جمع آوری پرونده های علمی از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی است، ادامه داد: تا کنون ۵۲۳ پرونده علمی جمع آوری شده و ۲۶۸ پرونده در حوزه شهدا و اشخاص، ۱۲۰ پرونده در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ۱۳۵ پرونده در حوزه جغرافیا و نظامی است.

 

وی تبیین تاریخ، فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در طول جنگ تحمیلی را از جمله اهداف تهیه دانشنامه دفاع مقدس دانست و بیان کرد: انتقال دانش و تجربیات مربوط به دفاع مقدس به نسل های آینده و فعلی، جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق و تاریخ دفاع مقدس از دیگر اهداف تهیه دانشنامه است.

 

سرهنگ کریمی، اطلاع رسانی و شفاف سازی علمی و مستند در خصوص کلیه مسائل دفاع مقدس برای عموم جامعه، دستیابی اندیشمندان، محققان و نویسندگان به منابع مستند، جامع و معتبر در حوزه دفاع مقدس و توانمند سازی و تربیت پژوهشگران در حوزه دفاع مقدس را نیز از اهداف تهیه دانشنامه دفاع مقدس دانست.

 

مشارکت و هم افزایی کلیه ارکان استان در تهیه دانشنامه ضروری است

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه همه ارکان استان باید در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس تلاش کنند، گفت: عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس راهبرد مهم دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی است که همه افراد جامعه و دستگاه های اجرایی باید در این راستا تلاش کنند.

 

سرهنگ کریمی خاطر نشانکرد: مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله و چاپ و انتشار چهار گام مهم دانشنامه است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 5 سال است که در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان در حال فعالیت هستیم، بیان کرد: در این سال ها اقدامات گسترده ای به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام شد و امیدواریم با هم افزایی و مشارکت همه جانبه بتوانیم تا پایان سالجاری جلد اول آن را نهایی کنیم.

کد خبر 1126647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha