توسعه شهری و روستایی بدون توجه به حوزه فرهنگی سازنده نیست/ضرورت ایجاد بستر مشارکت

احمدی با اشاره به فعالیت شوراهای اسلامی در توسعه شهر و روستا، گفت: توسعه شهری و روستایی بدون توجه به نیازها و دغدغه های حوزه فرهنگی و اجتماعی سازنده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدعلی احمدی«، در اجلاسیه رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان اصفهان به کارکردهای این نهاد در چهارسال فعالیت اشاره کرد و اظهارداشت: هم افزایی و تعامل بین اعضاهای شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مهمترین دغدغه ها در این مسیر است.

فرماندار اصفهان افزود: تعامل وهمکاری بین اعضای شورای اسلامی در هر شهر و روستا و تعامل بین شوراها فرصت خوبی است که نباید تفرقه و اختلاف در بین آن ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: تلاش برای توسعه شهری و روستایی به دست اعضای این نهاد مدنی رقم می خورد و باید از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده برد و عملکرد اعضای شوراهای اسلامی به گونه ای باشد که در پایان دوره بازخورد خوبی به ثبت برسد.

احمدی به فعالیت های فرهنگی اشاره کرد  اذعان داشت: توسعه تنها در ساخت و ساز نبود بلکه نیازمند توجه همه جانبه است و توسعه شهری و روستایی بدون توجه به نیازها و دغدغه های حوزه فرهنگی و اجتماعی سازنده نیست.

 

وی اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به دغدغه های فرهنگی و نیازهای این حوزه توجه کنند و برای این عرصه زیرساخت ها و فعالیت ها توسعه و مورد توجه قرار دهند.

 

*ضرورت ایجاد بستر مشارکت

 

فرماندار اصفهان همبستگی و تعامل با نخبگان، بخش خصوصی و تشکل های مردم را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: یکی از فرصت های طلایی برای رشد همین ارتباط با نخبگان و زمینه سازی برای فعالیت بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: در بخش فرهنگی هم مثل بخش اقتصادی و دیگر حوزه ها به مشارکت بخش خصوصی و همکاری تشکل های مردم نیاز است.

 

احمدی بر تسهیل شرایط برای همکاری و تعامل بین شهرداری، شورای اسلامی و بخش خصوصی تاکید کرد و یادآورشد: برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان دولتی با تلاش و همت اعضای شوراهای اسلامی برای بیان نیازها و پیگیری آن رقم می خورد.

کد خبر 1126657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha