مساجد جیرفت سیاه پوش فاطمیه می شوند 

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان جیرفت در شهرها، بخش ها و روستاها سیاه پوش می شوند.

حجت الاسلام «حسین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت پیشاپیش شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان جیرفت در شهرها، بخش ها و روستاها سیاه پوش می شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: برپایی مجالس سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) از برنامه های ویژه مساجد، تکایا و حسینیه های سطح این شهرستان جیرفت است.

 

وی بیان کرد: یکی از برنامه های این مجالس، سخنرانی است که با حضور سخنرانان مطرح کشوری و یا بومی منطقه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: برنامه های محوری سوگواری ایام فاطمیه توسط هیئت انصالرسول، هیئت بیت الرقیه (س)، هیئت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور سخنرانان و مداحان کشوری در شهر جیرفت برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جنوب کرمان اضافه کرد: در بخش های تابعه شهرستان و روستاها نیز مجالس سوگواری همراه با سخنرانی و مداحی برپا می شود.

وی تاکید کرد: امروز با توجه به شبهه افکنی های دشمنان امروز بیش از پیش باید ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) در جامعه به ویژه در بین نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که حضرت زهرا (س) فدای ولایت شد، اظهار کرد: مجالس فاطمی باید موجب معرفت افزایی مردم نسبت به ابعاد شخصیتی آن حضرت مخصوصا بعد ولایت پذیری و ولایتمداری شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت حضرت زهرا (س) را بهترین الگوی زنان عالم دانست و اضافه کرد: عفت و حیا از مهم‌ترین خصلت‌های آن حضرت است که زنان و دختران جوامع اسلامی باید با الگوپذیری از فرهنگ فاطمی به این مهم توجه کنند.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق حضور در مجالس اهل بیت (ع) همراه با معرفت را نصیب ما کند.

کد خبر 1126660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha