بصیرت افزایی ، پیمودن راه و انتظار معصومین است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بصیرت افزایی را پیمودن راه و انتظار معصومین (علیهم السلام) عنوان و تاکید کرد: موفقیت انسان در کارهای اجرایی نیز در گرو آشنایی و عمل به موازین دینی و الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  امروز در جلسه تواصی به حق که با حضور کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان برگزار شد یکی از نکات برآمده از نقطه نظرات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را بصیرت افزایی عنوان و تصریح کرد: بصیرت افزایی ، پیمودن راه و انتظار معصومین (علیهم السلام) است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تکرار تأکیدات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره ضرورت روایت حقیقیِ واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون چهار دهه اخیراظهار داشت: اگر خواص جبهه انقلاب واقعیات را ثبت نکنند کم نیستند کسانی که واقعیات تحریف شده را عرضه می کنند، در جهان اسلام نمونه هایی از این جریان را که حکام بدنبال تحریف واقعیات، سیاه نمایی و توجیه اقدامات خود بودند به سادگی می توان دید. 
وی افزود: حاکمان بنی امیه و بنی عباس بدنبال آن نبودند که نام آل علی و اهلبیت بعنوان فرزندان حضرت علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) مطرح شود بلکه آنچه را می خواستند در تاریخ نوشتند.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در تعقیبات نماز نیز بهره مندی از  نور بصر و بصیرت دینی مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: بصیرت بسیار مهم است و ائمه معصومین حساب شده به این نکته در تعقیبات نماز اشاره کرده اند.
وی با بیان روایت " تَفَقَّهُوا فِي دِينِ اللَّهِ فَإِنَّ الْفِقْهَ مِفْتَاحُ الْبَصِيرَةِ وَ تَمَامُ الْعِبَادَةِ وَ السَّبَبُ إِلَى الْمَنَازِلِ الرَّفِيعَةِ وَ الرُّتَبِ الْجَلِيلَةِ فِي الدِّينِ وَ الدُّنْيَا " از امام کاظم (ع) تصریح کرد: فهم دقیق برنامه های دينی، كليد بصیرت، بينش و كمال عبادت است.
وی افزود: افرادی که برای فهم دین هزینه نمی کنند زیاد خطا می کنند ونمونه های آن هم در تاریخ و امروز کم نیست.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی فردی با بصیرت بود ، اظهار داشت: بصیرت موجب صعود انسان به درجات رفيع، و نيل به مراتب عالى دين و دنيا می شود.
وی با بیان اینکه کسی که تفقه نداشته باشد نمی تواند خدا را راضی کند، گفت: فردی که بدون تفقه و درک دینی عمل کند موفقیتی نصیبش نخواهد شد .
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه انسان باید از عبادت لذت ببرد ، افزود: موفقیت انسان در کارهای اجرایی نیز در گرو آشنایی با موازین دینی و الهی است و فردی که اهل بصیرت باشد می تواند کار را به راحتی پیش ببرد و به نتیجه برساند.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت بانوی دو سرا حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: آن حضرت اهل بصیرت بود و مردم را به بصیرت دعوت می کرد.


وی خطبه های فاطمه اطهر را یادآور شد و بصیرت حضرت زهرا را برای جامعه و دیگران درس آموزو راهنما دانست و گفت: آن حضرت هم روشنگری و هم افشاگری می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود به نمونه هایی از بصیرت سیاسی ودینی حضرت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد : پیام های این بانوی بزرگوار که از بصیرت دینی و سیاسی برخوردار بود قرن ها تاثیرگذاربوده و همچنان چراغ راه است.

 

کد خبر 1126662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha