ماهیت روستاها نباید در توسعه از بین برود

قاسم زاده با اشاره به جایگاه و ماهیت روستاها گفت: ماهیت روستاها نباید در توسعه و پیشرفت از بین برود و شهری بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی قاسم زاده « در اجلاسیه رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان اصفهان به موضوع روستا نشینی و نیازهای شهرنشینی اشاره کرد و اظهارداشت: تراکم افزایش جمیعت در شهرها زندگی را برای مردم سخت کرده است.

شهردار اصفهان افزود: یکی از دغدغه های مهم در کلانشهرها آرامش و دوری از آلودگی و مشکلات زیست محیطی است که باعث شده این مشکلات زندگی را برای آنان سخت کند.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت ها در منطق روستایی مانع از مهاجرت به شهرها خواهد شد، تصریح کرد: بسیاری از شهروندان علاقه مند به مهاجرت به روستاها هستند و بسیاری از روستاییان با وجود زیرساخت ها قطعا به شهرها مهاجرت نخواهند کرد.

قاسم زاده حفظ هویت و بافت روستایی را در توسعه زیرساخت ها مهم بیان کرد و اذعان داشت: ماهیت روستاها نباید در توسعه و پیشرفت از بین برود و شهری بشود.

 

وی اضافه کرد: ماهیت روستا نشینی با توسعه امکانات نباید از بین برود بلکه فرصت های خوبی برای ادامه زندگی را فراهم کند و باعث حضور افراد برای تجربه زندگی و یا دیدن زندگی روستایی را فراهم کند.

شهردار اصفهان یادآورشد: در چهارچوب قانون فرصت برای حمایت از برنامه روستاها فراهم می شود.

 

ضرورت استفاده از نیروی جوان برای توسعه شهر و روستا

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت های فعالی در شهر و روستاها وجود دارد، گفت: استفاده از نیروی جوان برای توسعه شهر و روستا بکار گرفته شود.

«مجید نادرالاصلی« افزود: استان اصفهان در عرصه ملی و بین المللی جایگاه مهمی دارد و می توان از این فرصت برای تعالی هر منطقه استفاده کرد.

وی برگزاری گردهمایی و نشست های مشترک بین اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها را مهم بیان کرد و اذعان داشت: این چنین اقداماتی می تواند هم افزایی و همکاری را افزایش دهد و فرصت سازی برای رفع نیازها و اعتلای جامعه داشته باشد.

 

کد خبر 1126670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha