آثار تلاوت قرآن کریم و لزوم توجه به مسابقه «مدهامتان»

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اشاره به آثار تلاوت قرآن کریم گفت: یکی از عواملی که باعث کاهش برکت در خانه می‌شود، کم‌توجهی به قرآن کریم است.

«حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی‌خرم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، گفت: بخشی از مشکلات جامعه و خانواده‌ها این است که خانه‌ها با انس با قرآن غریبه شده‌اند.

 

امام‌جمعه لارستان با اشاره به روایت حضرت علی(ع) درباره اهمیت تلاوت قرآن کریم بیان کرد: در خانه‌ای که قرآن تلاوت شود چند عنایت و ویژگی در آن ایجاد می‌شود؛ برکت در آن خانه زیاد می‌شود، شیاطین از آن خانه هجرت می‌کنند، محل حضور و فرود ملائکه است که محل اُنس و الفت و مهربانی خواهد بود و آن خانه همانند درخشش ستارگان برای اهل زمین، آن خانه نیز برای اهل آسمان می‌درخشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که باعث کاهش برکت در خانه می‌شود کم‌توجهی به قرآن کریم است، افزود: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نشود محل حضور و فرود شیاطین خواهد شد که حرمت‌شکنی، دعوا، بی‌توجهی و بی‌حرمتی از عوامل حضور شیطان است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم در پایان خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله با قرآن مانوس باشیم و با محافل و برنامه‌های قرآنی، خصوصاً مسابقه «مدهامتان» که با رویکرد قرآنی انجام می‌شود توجه داشته باشیم و منزل و شهر خودمان را محل نورانیت و تلاوت قرآن کریم قرار دهیم.

کد خبر 1126691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha