در قانون رتبه بندی معلمان به دنبال ارتقا آموزشی در کشور هستیم

عرب اسدی با اشاره به اینکه در قانون رتبه بندی معلمان به دنبال ارتقا آموزشی در کشور هستیم، گفت: باید کیفیت آموزشی و تدریس در مدارس ارتقا یابد و هر معلمی بر اساس ارزیابی ها امتیاز بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حسین عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور شب گذشته (دوشنبه 22 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح رتبه بندی معلمان با بیان اینکه امتیازاتی که پیش از اجرای رتبه بندی برای معلمان در نظر گرفته شده نباید در اجرای رتبه بندی معلمان دوباره ملاک عمل قرار گیرد، گفت: باید برای اجرای رتبه بندی فاکتورهای جدید تعریف تا بر اساس آن وضعیت معلمان مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در قانون رتبه بندی معلمان، ما به دنبال ارتقا آموزشی در کشور هستیم، گفت: باید کیفیت آموزشی و تدریس در مدارس ارتقا یابد و هر معلمی بر اساس ارزیابی ها امتیاز بگیرد، باید حقوق آن متناسب با امتیازش افزایش یابد.

 

عرب اسدی با بیان اینکه با این حال یکی از دلایلی که موجب اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان شده این است که ترکیب و نسبت برقرار کردن بین وضعیت معیشتی و ارتقای معیشتی معلمان با رتبه‌بندی است، گفت: همواره نگاهمان به رتبه‌بندی این بوده که وضعیت معیشتی معلمان اصلاح شود در حالی که معلمی که تمام توانایی های خود را به خصوص در ایام کرونایی در فضای مجازی به نمایش گذاشته واقعا کار بزرگی را انجام داده است.

 

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هر قانونی در مجلس به تصویب نمایندگان برسد ما اجرا کننده خواهیم بود، گفت: در آیین نامه اجرایی این قانون باید شیوه های جدیدی را برای ارزیابی معلمان به عنوان ارتقا فن تدریس مورد توجه قرار گیرد. با این حال حداقل ۴ ماه طول می کشد تا هیات های ممیزی در وزارت آموزش و پرورش کار خود را برای انجام رتبه بندی معلمان آغاز کنند.

کد خبر 1126704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha