پایان هفته کاری بورس با رشد شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۷۷ واحدی معادل ۰.۱۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۱۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 24 آذر) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1005 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 292 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  ۱۳۷۷ واحدی معادل ۰.۱۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۰ واحدی به ۱۸ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۱ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۶۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۶۰ واحدی، عدد ۳۴۴ هزار و ۵۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۰۴ واحدی به رقم ۲۱۶ هزار و ۶۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۳۳ واحد افزایش به رقم ۹۶۹ هزار و ۴۶۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۷۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شفن، کالاف فملی، شستا، کچاد، شبندر به ترتیب با 366، 216، 146، 100، 71، 69 و 67 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، كالا - بورس كالاي ايران، خساپا – سايپا، شفن - پتروشيمي فناوران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، كدما - معدني‌ دماوند و خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، فملی، شفن، کچاد، نوری و فارس با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، مبین و وغدیر، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد داسوه(داروسازی‌ اسوه‌) با ۴.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شفن، واعتبار، شلعاب و بالبر بود. همچنین نماد معاملاتی غاذر(کشت‌وصنعت‌پیاذر ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ختور، کاذر، فلامی و کپشیر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۸ هزار و ۵۴۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 23 آذر) شاخص کل با سه‌هزار و ۷۵۱ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۹۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۳۰ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۲۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۷۳۴ واحدی، عدد ۳۴۵ هزار و ۴۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۳۴۹ واحدی به رقم ۲۱۷ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۰۶۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۳۷ واحد کاهش به رقم ۹۶۸ هزار و ۲۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۶۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی خودرو، وغدیر، خساپا، فملی، کگل و بورس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، شپدیس و شبندر، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد داسوه(داروسازی‌ اسوه‌) با ۴.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسرام، فجام، کالا و شاملا  بود. همچنین نماد معاملاتی غمارگ(مارگارین‌ ) با ۶.۶۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لخزر، غدام، غپینو و کماسه قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۴ هزار و ۹۲۹  نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1126730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha