اتصال انسان به سرچشمه فیوضات الهی زمینه نزول مبشرات الهی را فراهم می کند

آیت الله کمیلی خراسانی گفت: وقتی انسان به سرچشمه فیوضات الهی و رحمانی متصل شود، زمینه نزول الهامات و مبشرات الهی برایش فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ سومین جلسه درس اخلاق حضرت آیت الله کمیلی خراسانی با حضور شاگردان و علاقمندان آشنایی به معارف اسلامی در مسجد سلماسی قم برگزار شد.  آیت الله کمیلی خراسانی با توجه به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در کتاب شریف آداب الصلاه اظهار داشت: در مراتب و حالات نفسانی دارای سه عالم طبیعت، مثال و حقیقت هستیم و باید تلاش کنیم با تزکیه نفس، مراقبه و ترک تعلقات از عالم نفسانی خارج شده و مستعد دریافت اخبار ملکوتی و الهی شویم.

 

آیت الله کمیلی خراسانی افزود: وقتی انسان به سرچشمه فیوضات الهی و رحمانی متصل شود، زمینه نزول الهامات و مبشرات الهی برایش فراهم می شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش گفت:نماز مهم ترین صورت ملکوتی و ارتباط با خداوند است که آثار و برکاتش در افعال ظاهری انسان پیدا می شود.این استاد اخلاق و عرفان عملی تصریح کرد: همانطوری که کشتی گیران در ابتدای تمرینات باید متحمل زحمات زیادی شوند تا به موفقیت برسند، سالکین طریق الی الله نیز باید در ابتدای سیر و سلوک خود با تمرین و مجاهده با نفس اماره کوشش کنند تا بر خواسته ها و تمایلات نفسانی خویش غلبه کرده و پیروز شوند.

 

وی ضمن تاکید بر تفکر در امور باطنی, حضور قلب در نماز را از ضروریات سیر و سلوک الی الله برشمردند.آیت الله کمیلی خراسانی در پایان افزود: یکی از راه های رسیدن به حضور قلب، خواندن و مرور اذکار و حالات نماز در قلب است و از جمله فواید نماز قلبی رسیدن به ذکر قلبی و توجه به باطن خویش است.

شایان ذکر است درس اخلاق آیت الله کمیلی خراسانی پیرامون شرح دروس اخلاقی حضرت امام خمینی (ره) روزهای یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد سلماسی واقع در شهر مقدس قم، خیابان ارم، کوچه سلماسی برگزار و حضور برای عموم علاقمندان بلا مانع است.

کد خبر 1126790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha