جمعیت علمای هند خواستار توقف روند اقدامات  ضد اسلامی شد

جمعیت علمای هند، بزرگترین سازمان اجتماعی-مذهبی مسلمانان هند، یک کنوانسیون دو روزه در ایالت کلکته برگزار کرد و از دولت هند خواست تا از سوء استفاده از دین برای منافع سیاسی خودداری کند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام : جمعیت علمای هند، بزرگترین سازمان اجتماعی-مذهبی مسلمانان هند، یک کنوانسیون دو روزه در ایالت کلکته برگزار کرد و از دولت هند خواست تا از سوء استفاده از دین برای منافع سیاسی خودداری کند.

از زمان روی کار آمدن دولت ملی گرای هندو در سال 2014، خشونت علیه مسلمانان در حال افزایش است.

جمعیت علمای هند دولت این کشور را متهم به حمایت از لفاظی های ضد مسلمانان کرد.

این گروه همچنین تصریح کرد که دولت هند نه تنها هندوها را از دشمنی با مسلمانان باز نمی دارد بلکه آنها را تشویق می کند تا مسلمانان را از جریان اصلی جامعه منزوی کند.

«نارندرا مودی»،نخست وزیر هند پس از پیروزی در انتخابات قول داد که تغییراتی برای رشد اقتصادی،توسعه بخش روستایی و فرصت های شغلی برای جوانان در کشور به وجود بیاورد اما پس از چهار سال،حزب متبوع او متهم به شعله ور کردن آتش خشونت علیه گروه های اقلیت علیه مسلمانان و مسیحیان است،ضمن اینکه نتوانسته بیکاری و افزایش قیمت ها را هم کنترل کند.

کمیسیون بین المللی آزادی های مذهبی ایالات متحده در گزارش های خود خود، حزب «بهاراتیا جاناتا» را متهم به ناتوانی در مهار خشونت های فرقه ای کرده است.

آمارهای دولتی هم نشان دهنده افزایش شدید چنین خشونت هایی طی چند سال گذشته است.

بر اساس این گزارش در سال های گذشته  شرایط آزادی مذهبی در هند به مراتب بدتر شده و تاریخ هند به عنوان یک جامعه چند فرهنگی و چند نژادی با مفهوم انحصاری هویت ملی بر مبنای مذهب مورد تهدید قرار گرفته است.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش در گزارشی در مورد درگیری های مرگبار در دهلی نو تحت عنوان «پلیس دهلی علیه مسلمانان عمل کرد»،نوشت: ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد که پلیس هند مسلمانان و خانه های آنها را هدف قرار داده است.

 بر اساس این گزارش پلیس دهلی فعالانه به خرابکاران هندو کمک کرده و علیه مسلمانان وارد عمل شد.

 نیویورک تایمز در این گزارش پلیس هند را متهم به سیاست زدگی تحت امر حزب «بهاراتیا جاناتا» به رهبری «نارندرا مودی»،نخست وزیر این کشور کرد.

 رویدادهای اخیر در هند باعث افزایش نگرانی ها در سراسر جهان شده است ، زیرا اوضاع خشونت علیه 200 میلیون اقلیت مسلمان این کشور توسط هندوهای مسلح به شمشیر و اسلحه افزایش یافته است.

 این در حالی است که انجمن خدمات پلیس هند گزارش نیویورک تایمز را محکوم کرده و آن را تلفیقی از گزارشات مغرضانه ، دروغ های خطرناک و دروغ های آشکار دانست.

هندوها 966 میلیون یا 80 درصد کل جمعیت 1.2 میلیاردی هند را تشکیل می دهند.

این در حالی است که مسلمانان حدود 200 میلیون یا 14 درصد و مسیحیان 29 میلیون یا 2.3 درصد از کل جمعیت هند را شامل می شوند.

کد خبر 1126868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha