چهارمین کتاب‌خانه سیار کانون در شهرستان بیرجند افتتاح می شود

حمیدی گفت: با افتتاح چهارمین کتاب‌خانه سیار کانون در شهرستان بیرجند در آینده‌ای نزیک، کودکان و نوجوانان ۲۰ روستای دیگر استان از خدمات کانون بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «طاهره حمیدی» امروز (۲۳ آذر)  در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: در حال حاضر ۲ باب کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی شهرستان و حاشیه شهر بیرجند خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می کنند که با افتتاح این مرکز ۲۰ روستای دیگر شهرستان از خدمات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بهره‌مند خواهند شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: برای تجهیز این کتاب‌خانه سیار یک دستگاه مینی بوس پیش یینی و در مجموع بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.

 

وی یکی از راهکارهای افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه کتاب در کودکان ونوجوانان را کتاب‌خانه های سیار دانست و تصریح کرد: در راستای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی، بهترین راه‌حل راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار است که مربیان کانون با بهره گیری از این امکان می‌توانند بیش‌ترین خدمات را ارایه بدهند و با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی استان، خواندنی‌های مورد نیاز را دسترس‌پذیر سازند.

 

حمیدی در خصوص شرایط کتاب‌خانه های سیار کانون در استان گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی و وسعت استان با پیگیری‌های انجام شده در ۶ سال اخیر تعداد کتاب‌خانه های سیار کانون در استان از سه کتاب‌خانه به ۱۴ کتاب‌خانه افزایش یافت که از نظر تعداد کتاب‌خانه‌های سیار، کانون استان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: با افتتاح چهارمین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان بیرجند، تعداد این کتاب‌خانه‌ها در استان به ۱۴کتاب‌خانه سیار و تعدد روستاهای تحت پوشش به حدود ۳۰۰ روستا خواهد رسید.

کد خبر 1126982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha