برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی خانواده های نیروهای مسلح در آذر ماه ۱۴۰۰

امیر تقی خانی با اشاره به رقابت ۶۴۴ نفر از متسابقین خانواده های نیروهای مسلح در مسابقات قرآن گفت: این مسابقات به مدت سه روز از ۲۴ آذر در محل دژبان ارتش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در نشست خبری سیزدهمین دور مسابقات قران کریم خواهران شاغل و همسران سومین دور مسابقات فرزندان کارکنان نیروهای مسلح با اشاره به اتحاد و همدلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر اساس فرامین امامین انقلاب گفت: اتحاد و همدلی در میان نیرهای مسلح به عنوان یکی از مولفه ها و تاکیدات امامین انقلاب همواره مد نظر بوده است و طبیعی است که منشأ این همدلی و یکدلی برگرفته از جایگاه و بستر قرآن و تعالی در این راه و همچنین کلام گهربار اهل بیت (ع) است.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش افزود: بارها شاهد اتحاد و همدلی میان تمام قوای نیروهای مسلح بوده ایم و مهمترین جلوه همدلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رزمایش ها، همایش ها، بحران ها و اتفاقات مهمی است که در کشور لازم بوده است تا به کمک مردم بشتابیم.

 

امیر تقی خانی اظهار کرد: مسابقات قرآن مهمترین جلوه همدلی است. در این مسابقات مجموعه نیروهای مسلح  با همدلی و همراهی به رقابت می پردازند.

 

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب این همدلی به شکل زیباتر به تکامل رسیده است، اظهار کرد: محافل مشترک قرآنی، مسابقات قرآنی، تبادل اساتید و تجربیات میان نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح همگی نشان دهنده توجه نیروهای مسلح به هم افزایی در سایه قرآن کریم و تعالیم اسلام عزیز است.

 

امیر تقی خانی اظهار کرد: ما می توانیم در راستای همدلی و هم افزایی نیروهای مسلح به مسابقات نیروهای مسلح در سطح ارتش های جهان با حضور مشترک تیم های قرآنی نیروهای مسلح متشکل از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کنیم.

 

وی با تشکر از تلاش نمایندگی ولی فقیه، دفتر عقیدتی سیاسی کل قوا و تمامی برگزارکنندگان این مسابقات قرآنی اظهار کرد: یکی از مهمترین راهبردهای نیروهای مسلح نهادینه سازی فرهنگ ایثار و جهاد در میان کارکنان و سربازان عزیز میهن اسلامی است و برای اینکه این ماموریت و راهبرد مهم به سرانجام برسد، طبیعتا باید برنامه های مهمی در دستور کار نیروهای مسلح قرار بگیرد.

 

وی گفت: امروز به پشتوانه تعالیم قرآن و عترت و فرا گرفتن روحیه رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افزایش یافته است و به واسطه این رشد و پیشرفت در حوزه قرآن در میان خانواده های معظم ایثارگران و نیروهای مسلح نیز به قدرت رزمی بالایی دست یافته ایم چرا که خانواده های ما به عنوان پشتوانه های معنوی در پشت جبهه ها سنگر را حفظ کرده اند تا رزمندگان ماموریت های خود را به نحو شایسته انجام دهند.

 

وی با تاکید بر موضوع عمومی سازی فراگیری قرآن خاطرنشان کرد: عمومی سازی فراگیری قرآن با آموزش های موثر به ظهور رسیده و در قالب مسابقات مختلف در نیروهای مسلح با توجه به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تلاش های شایانی در این زمینه صورت گرفته است.

 

وی در مورد آمار حافظان قرآن ارتش گفت: از سه سال گذشته آمار حافظان قرآن از سه هزار و 440 حافظ به 20 هزار حافظ قرآن از یک جزء تا کل قرآن کریم رسیده ایم و این پیشرفت در مجموعه نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی و ستاد کل نیروهای مسلح بوده است.

 

امیر تقی خانی ادامه داد: در طول سال هزاران محفل قرآنی در نیروهای مسلح برگزار می شود و این امر موجب شده تا مجموعه های نیروهای مسلح به حد قابل توجه ای از تبحر در حفظ و قرائت برسند و در پایان آذر ماه شاهد برپایی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و سومین دور مسابقات همسران و دومین دور مسابقات فرزندان کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم. این مسابقات از 24 تا 27 آذر 1400 برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش تصریح کرد: این مسابقات در یازده رشته شامل حفظ 3 تا 30 جزء، قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان ویژه برادران، درک مفاهیم قرآن در دو سطح به میزبانی عقیدتی سیاسی ارتش با تلاش های ستاد ارتش برگزار می شود. مکان این مسابقات در محل دژبان ارتش است و تلاش شده تا به بهترین شکل میزبان 644 نفر از متسابقین نیروهای مسلح هستیم.

 

وی در مورد تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی نیروهای مسلح گفت: از مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران 168 نفر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 167 نفر، وزارت دفاع و پشتیبانی 160 نفر، فرماندهی انتظامی 121 نفر، ستاد کل نیروهای مسلح 28 نفر و مجموعا 644 نفر در این مسابقات به رقابت می پردازند. این رقابت نهایی است و چکیده چندین رقابت و مسابقه در طول سال در میان نیروهای مسلح است. 

 

وی یادآور شد: از آخرین آیین نامه های مسابقات قرآن کریم در این دور از مسابقات استفاده می شود و بهترین داوران کشور و حوزه بین الملل در این مسابقات بهره برداری می شود و تنوع قابل توجه ای از شرکت کنندگان در رشته های مختلف را شاهدیم از خردسال ترین تا بزرگترین افراد در این مسابقات حضور دارند و در یک خانواده از مادر، فرزند پسر و دختر همگی حضور دارند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که این دوره از مسابقات نیز همچون دوره های گذشته برگ زرینی از تلاش، همدلی و وحدت میان نیروهای مسلح در کارنامه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدرخشد و مردم از این همدلی خوشحال و خوشنود باشند.

 

 

کد خبر 1126995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha