پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تجلیل شدند

عصر امروز ۲۳ آذر ماه طی مراسمی با حضور رئیس  و معاونین، اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پژوهشگران برتر این دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۲۳ آذر ماه طی مراسمی با حضور رئیس  و معاونین، اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پژوهشگران برتر این دانشگاه تجلیل شد.

«اصغر مکارم» در این آئین ضمن تبریک هفته پژوهش، گفت: طی سال جاری 112 مقاله بین المللی توسط اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به چاپ رسیده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: با ایجاد مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جامع تحقیقات، زیرساخت های پژوهشی در منطقه جنوب کرمان تکمیل شد تا محققان دغدغه کمبود امکانات برای انجام طرح های تحقیقاتی خود نداشته باشند.

وی نقطه قوت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را نیروهای جوان این مجموعه برشمرد و افزود: بسیاری از دانشگاه های بزرگ در حوزه تحقیقات اشباع شده اند اما ما تازه در این راه قدم ‌گذاشته ایم بنابراین این امکان را داریم تا بهتر و بیشتر نشان داده شویم.

مکارم به تغییر رویکرد دانشگاه از نسل اول به نسل سوم اشاره کرد و گفت: اگر دنبال پویایی بیشتر دانشگاه هستیم باید به دنبال تولید محصول باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به عدم وجود رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، اظهار کرد: این مهم یکی از درخواست های معاونت تحقیات است و پیگیر ایجاد یک رشته در گروه های بهداشت و پرستاری هستیم.

 

رشد 9 پله ای شاخص علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت


«فاطمه سیدی» از رشد 9 پله ای شاخص علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد و گفت: سال گذشته شاخص علمی این دانشگاه 20 بود که امسال این عدد به 29 رسید و این نشان دهنده رشد کیفیت فعالیت های علمی دانشگاه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: هر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از هفته پژوهش سال گذشته(آذرماه) تاکنون به طور میانگین 2 مقاله در ژورنال های معتبر بین المللی به چاپ رسانده است.

وی به فعالیت های زیرساختی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و افزود: ایجاد مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جامع تحقیقات از اقدام شاخص این معاونت است.

سیدی اظهار کرد: تا قبل از راه اندازی مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی اعضای هیات علمی مجبور بودند طرح های تحقیقاتی خود را با  اعضای هیات علمی سایر دانشگاه های مادر انجام دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: با ایجاد مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی طرح های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و پژوهشگران علاقمند جنوب کرمان در این مرکز انجام می شوند.

وی به معضل عقرب گزیدگی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: بخشی از مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی در اختیار اعضای هیات علمی بخش حشره شناسی جهت انجام طرح های تحقیقاتی قرار داده شده است.

سیدی با اشاره به افتتاح نخستین آزمایشگاه جامع تحقیقات جنوب کرمان، ابراز کرد: این مرکز قادر به انجام خدمات در بخش های مختلف  کشت سلولی، مولکولی، بیوشیمیایی و روماتوگرافی، سرولوژی، میکروب شناسی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عملکرد واحد کتابخانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و گفت: کلیه خدمات کتابخانه های این دانشگاه تحت وب قرار می گیرند.

وی یکی از عملکردهای شاخص واحد فناوری معاونت تحقیقات را برگزاری رویداد ملی همراه هفت گنج برشمرد و عنوان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای منطقه است.

سیدی مهمترین چالش های این معاونت را کمبود اعضای هیات علمی پژوهشی و نبود رشته های کارشناسی ارشد عنوان کرد.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: بتازگی از کتاب اپیدمیولوژی بیماری های منتقله از کنه و اکوبیولوژی ناقلین به نویسندگی سلمان دانشی رونمایی شده است.

وی با اشاره به عملکرد واحد انتشارات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، بیان کرد: از سه عنوان کتاب دیگر نیز طی یک سال گذشته رونمایی شده است.

سیدی در خاتمه با بیان این مطلب که واحد انتشارات از ابتدای راه اندازی تاکنون 10 کتاب را با آرم دانشگاه به چاپ رسانده است، اضافه: بیشترین میزان کتب چاپ شده واحد انتشارات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طی 2 سال گذشته شامل هفت کتاب بوده که برابر با 70 درصد مجموع کتب چاپ شده است.


گفتنی است؛ در پایان این آئین، محسن کربلایی به عنوان پژوهشگر ممتاز، اکبر آنایی رتبه اول، سلمان دانشی رتبه دوم و محمد علی حسن زاده رتبه سوم پژوهشگران برتر هیات علمی و همچنین محمد  پور فریدونی به عنوان پژوهشگر برتر بخش دانشجویی، احسان موحد و شهره شفیعی به عنوان پژوهشگران برتر بخش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شده و با اهدای لوح سپاس از آنها تجلیل شد.

کد خبر 1127023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha