حضور داوران برتر کشوری در بزرگترین رویداد قرآنی نیروهای مسلح/ رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مسابقات قرآنی نیروهای مسلح

سرهنگ میدانی با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در بزرگترین رویداد قرآنی نیروهای مسلح گفت: از حضور داوران برتر کشوری در این دوره از مسابقات استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سرهنگ مهدی میدانی در نشست خبری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و دومین دوره مسابقات همسران و سومین دور مسابقات فرزندان کارکنان نیروهای مسلح گفت: این مسابقات فردا در بخش های مختلف آغاز می شود. حافظان در روز اول صبح تا ظهر و رشته های دیگر بعد از ظهر به رقابت می پردازند و تمامی متسابقین به طور زمان بندی شده در رده های فرزندان، همسران و خانواده ها در روز پنج شنبه و جمعه به رقابت در این مسابقات می پردازند. 

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: بر اساس برنامه زمان بندی شده پیش بینی شده است تا شرکت کنندگان در زمان کمتری در محل مسابقات حضور داشته باشند و بتوانند به خوبی با ارایه محفوظات خود به رقابت بپردازند. این مسابقات از 24 تا 26 آذر در محل دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. 

 

وی ادامه داد: در روز اول سه گروه خواهران شاغل، خانواده ها و فرزندان دختر نیروهای مسلح و همسران به رقابت می پردازند. در روز پنج شنبه فرزندان پسر نیز به جمع متسابقین اضافه می شوند و شاهد حضور پنج گروه از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات هستیم. 

 

وی در مورد حضور داوران در این مسابقات تصریح کرد: تمام این داوران با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه انتخاب شدند و از داوران برتر کشوری محسوب می شوند. این داوران در سه روز مسابقات را اداره می کنند و در روز جمعه مسابقات پایان یافته و منتخبین این مسابقات که 168 نفر هستند در رشته های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم معرفی و تجلیل می شوند. 

 

سرهنگ میدانی تصریح کرد: نفرات اول تا سوم در روز شنبه 27 آذر با حضور ریاست دفتر عقیدتی سیاسی کل قوا حجت الاسلام سعیدی و رییس عقیدتی سیاسی ارتش، فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح مورد تقدیر قرار می گیرند. 

 

وی گفت: اختتامیه این دوره از مسابقات در سالن کوثر عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود. این مراسم از ساعت هشت صبح آغاز می شود. 

 

وی با تشکر از فرماندهان قرآنی نیروهای مسلح و همکاری آنها در برگزاری مسابقات مختلف از اوایل صبح برای انتخاب نفرات نهایی برای شرکت در این دوره از مسابقات تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در سال های بعد نیز موفقیت های قرآنی را تکرار کنیم. 

 

وی در مورد برگزاری این مسابقات به شکل حضوری با اعلام شرایط آبی کرونا در تهران گفت: قرار بود این مسابقات در شهریور ماه به صورت مجازی برگزار شود اما با توجه به اینکه برگزاری مسابقات به شکل حضوری از نظر کمی و کیفی تغییر می کند، دو سه ماه فرصت دادیم تا ببینیم وضعیت کرونا به چه شکل می شود و الحمدالله وضعیت کرونا با شرایط عادی رو به بهبود است و تمهیدات کامل بهداشتی برای حضور متسابقین با تقسیم بندی های پیش بینی شده در نظر گرفته شده است و پیش بینی شده است تا تعداد زیاد به طور همزمان وارد مسابقات نشوند و تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود. 

 

وی گفت: اکیپ های مختلفی از بهداشت و درمان برای نظارت بر پروتکل های بهداشتی حضور دارند و بسته های بهداشتی متناسب با شرایط کرونا در میان شرکت کنندگان توزیع می شود و تمام تلاش خود را می کنیم تا به هیچ کس در طول مسابقات آسیبی وارد نشود. 

 

وی گفت: تمام 644 نفر شرکت کننده در این مسابقات از منتخبین قرآنی نیروهای مسلح هستند که از ماه های گذشته در مسابقات متعدد موفق شدند و اردوهای آمادگی بسیاری را پشت سر گذاشتند و بعد از مسابقات نیز منتخبین نیروهای مسلح در کسوت استادی در یگان های خود به تدریس می پردازند و از حضور اساتید برتری در طی سال نیز بهره مند می شوند. در بخش مسابقات کارکنان پایور و وظیفه نیز منتخبین نیروهای مسلح به مسابقات ارتش های اسلامی راه می یابند و در مسابقات بین المللی حضور می یابند و در طی سال های گذشته شاهد منتخبینی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی بودیم.

کد خبر 1127024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha