ادامه سیاست توسعه دوچرخه سواری در شهرداری اصفهان

قاسم زاده با تاکید بر ادامه سیاست توسعه دوچرخه سواری دراصفهان گفت: من به عنوان مدیریت شهری باید امکان رفت و آمد امن با دوچرخه را فراهم کنم و تعریف اینکه چه کسانی از دوچرخه استفاده بکنند و نکنند، وظیفه من نیست.

«علی قاسم زاده» در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص موضع کنونی شهرداری اصفهان در قبال شعار اصفهان شهر دوچرخه ها و برخی تعارضات پیش آمده درخصوص دوچرخه سواری بانوان در دوره شهرداری قبلی با علمای حوزه علمیه اصفهان  گفت: وظیفه شهرداری ایجاد مسیر امن دوچرخه سواری است و کماکان سیاست توسعه مسیرهای امن دوچرخه سواری وجود دارد.

 

شهردار اصفهان با بیان اینکه ماموریت داده ایم که با کمک پلیس راه و تیم تخصصی؛ مسیرهای امن و جدید دوچرخه سواری باز تعریف شود خاطر نشان کرد: اینکه از این مسیرهای دوچرخه سواری چه کسی استفاده بکند در حوزه سیاست گذاری ما نیست.

 

این مقام مسئول شهری ادامه داد: اشکالی که شاید به ما در بحث مدیریت شهری و کشور ما به عنوان مشکل فرهنگی قابل طرح باشد این است که ما خود را در همه حوزه ها صاحب نظر و صاحب فتوا می دانیم.

 

وی افزود: من به عنوان مدیریت شهری و شهرداری باید امکان  رفت و آمد امن با دوچرخه را فراهم کنم و اینکه چه کسانی از دوچرخه استفاده بکنند و نکنند وظیفه من نیست که تعریف کنم.

 

قاسم زاده با بیان اینکه ممکن است عده ای مقلد کسی باشند که اجازه شرعی دوچرخه سواری را به بانوان می دهد و آنها استفاده می کنند اظهار داشت: در این میان عده دیگری مقلد کسی باشند که مجوز شرعی دوچرخه سواری به بانوان نمی دهد و بانوان استفاده نمی کنند، بنابراین ما درگیر مسائل فرهنگی در این سطح نمی شویم چون صاحب نظر و مجتهد نیستم که نظر بدهم و این قسمت را به صاحب نظرانش واگذار می کنیم.

 

قاسم زاده دوچرخه سواری بانوان در اصفهان را منوط به مرجع تقلید افراد دانست و گفتک  نمی تواند در نظر مراجع تقلید در باب دوچرخه سواری خانم ها ورود کند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: وظیفه من به عنوان شهردار این است که امکان حمل و نقل امن و پاک را در شهر فراهم کنم و سیاست شهرداری توسعه دوچرخه سواری هست.

 

شهردار اصفهان  با بیان اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم شهر اصفهان یک شهر اسلامی است و شخصیت شهر اصفهان شخصیت دینی است ادامه داد: مگر می‌توانید نشان‌هایی مانند مسجد امام و گنبدهای فیروزه‌ای، مناره و گلدسته‌ها را از این شهر حذف کنید، زمانیکه یک نفر وارد این شهر می‌شود اگر هیچ چیزی از این شهر نداند و فقط به فضای اطراف خود نگاه کند چه چیزی را می‌بیند. این‌جا را شهری مذهبی می‌بیند.

 

وی تاکید کرد: مبنای ما در شهر اسلامی در بعد روحی و دینی و جان شهر تحقق اسماالحسنی در این شهر است که به میزان ظهور اسماالحسنی در این شهر به شهر اسلامی نزدیک می‌شویم.

 

این مقام مسئول افزود: خداوند عادل است و هر چه عدالت بیشتر در شهر ما جاری باشد می‌توانیم بگوییم که شهر ما اسلامی است؛ خداوند نظیف است و هر چه این شهر تمیزتر باشد اسلامی‌تر است؛ خداوند جمیل است و هر چه این شهر زیباتر باشد اسلامی‌تر است.

 

قاسم زاده گفت: خداوند رزاق است و هر چه رزق و روزی در این شهر فراوان تر باشد شهر اسلامی‌تر است  و مفهوم اسلامی بودن مفهومی سطحی نیست.

 

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه صرفاً حفظ نشانه‌ها، شهر را اسلامی نمی‌کند و نمی‌توان ادعا کرد شهر اسلامی است اما بداخلاقی و بی‌عدالتی در آن موج بزند، اظهار کرد: غیر از مباحث کالبدی، شهر جان، روح و روان دارد که برای حرکت به سمت شهر اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: برخی معتقدند وجود نشانه‌های اسلامی، شهر را اسلامی می‌کند، اما این فقط به پوسته شهر اختصاص دارد؛ در حالی که در شهر اسلامی باید عدالت موج زده و علم و عالم مورد تکریم قرار گیرند.

 

 

کد خبر 1127032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha