لزوم حمایت مسئولان از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ

قائمیان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ پس از جشنواره تئاتر فجر، به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره‌ای محسوب می‌شود که در کشور پابرجا است گفت: همه مسئولان وظیفه دارند حمایت لازم را از این جشنواره داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «فرهاد قائمیان» امروز (سه شنبه ۲۳ آذر) در آئین اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک، با بیان اينکه امنیت و آرامش امروز کشورمان را مدیون شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان هستیم اظهار کرد: ما به عنوان داوران این جشنواره، تمامی نمایش‌ها را دیدیم و تا صبح امروز در رابطه با این آثار گفت‌وگو داشتیم.

 

داور بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با اشاره به اینکه این جشنواره پس از جشنواره تئاتر فجر، به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره‌ای محسوب می‌شود که در کشور پابرجا است افزود: حادثه چهارم آذر اندیمشک مظلوم واقع شده و همه مسئولان وظیفه دارند این روز را جهانی کنند و حمایت لازم را از این جشنواره داشته باشند.

 

وی اذعان کرد: پس از صحبت‌هایی که با تعدادی از مسئولان داشتیم، به توافق رسیدیم تا بيست و هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود تا بتوانیم حادثه چهارم آذر را جهانی کنیم.

 

قائمیان با بیان اینکه توافق شده تا مسابقه نمایشنامه‌نویسی از ایده تا اجرا از سال آینده برگزار شود تصریح کرد: ضرورت دارد در این جشنواره و مسابقه به مسئله حادثه چهارم آذر توجه بیشتری شود.

 

وی با اشاره به اینکه نام اندیمشک مقدس است و باید تلاش کنیم تا جهانی شود عنوان کرد: انتظار می‌رود در دوره‌های بعدی جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، شاهد نمایش‌های بیشتری در ارتباط با اهداف آن باشیم تا حادثه چهارم آذر را لمس کنیم.

 

داور بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک بیان کرد: هنرمندان باید برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی و علمی را از مسئولان مطالبه کنند.

 

«علی بازگیر» نیز با ابراز کرد: این جشنواره در شهریورماه سال جاری با هم‌اندیشی و هم‌افزایی پیشکسوتان و تشکیل دبیرخانه و ارسال فراخوان به سراسر کشور آغاز شد که در پایان مهلت ارسال آثار، ۹۰ اثر از ۳۰ استان کشور به دبيرخانه جشنواره رسید.

 

دبیر بیست و ههفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک ادامه داد: «مهدی درویش»، «سعید فضلعلی‌پور» و «شقایق ناصری» داوران بازبین بودند و در پایان بازبینی، هشت نمایش از استان‌های قزوین، مرکزی، کرمانشاه، فارس، لرستان و خوزستان به بخش نهایی و رقابتی جشنواره راه یافتند.

 

وی با اشاره به اینکه «علی اوسیوند»، «فرهاد قائمیان» و «نادر برهانی‌مرند» داوران این جشنواره در بخش نهایی بودند یاد آور شد: همکاری و حمایت مسئولان و هنرمندان شهرستان اندیمشک و استان خوزستان در راستای برگزاری این جشنواره، جای خرسندی و قدردانی دارد.

 

کد خبر 1127035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha